• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

باز هم اپلیکیشن دیوار و این بار رهن خانه به چندین نفر

  • کد خبر : 17578
  • 28 آذر 1398 - 15:30
باز هم اپلیکیشن دیوار و این بار رهن خانه به چندین نفر

فرمانده انتظامی ویژه کیش از دستگیری ۵ کلاهبردار که با جعل اسناد و فریب افراد، خانه‌های خالی را بدون اطلاع مالک رهن می‌دادند خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز، فرمانده انتظامی ویژه کیش در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: برخی کیشوندان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کردند که خانه‌های خود را که چندی پیش رهن کرده‌اند، اکنون فرد دیگری مدعی گردیده که مالک واحد اجاره شده است.

وی افزود: پیگیری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد یک گروه کلاهبرداری با جعل اسناد و چرب زبانی خانه‌های با مالکیت غیر را به این افراد رهن می‌دادند.

سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: کلاهبرداران با شناسایی منازلی که مدت طولانی خالی هستند و با تعویض قفل‌ها اقدام به تصرف منازل می‌کردند، یا برخی از منازل اجاره شبانه‌ای که در اختیار داشتند به‌عنوان مالک آنها را به غیر اجاره می‌دادند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران اطلاعیه‌های خود را در سایت دیوار قرار می‌دادند و به مالباختگان پیشنهاد می دادند که به‌دلیل هزینه بالای املاک در کیش قولنامه را بین خودشان بنویسند، آنها برای این کار یک نفر را به‌عنوان مالک با سند رسمی مالکیت ثبت اسناد و یک نفر را هم به‌عنوان نماینده بنگاه املاک معرفی می‌کردند.

فرمانده انتظامی کیش عنوان کرد: افراد مالباخته که از قشر متوسط به پایین کیش هستند به طمع حذف مبلغ املاک، قولنامه را امضا می‌کرند و بعد از مدتی متوجه شدند که در دام کلاهبرداران قرار گرفته‌اند و خانه‌ها صاحب دارد.

وی اظهارداشت: با پیگیری موضوع و پس از شناسایی محل حضور متهمان و با اطلاع از اینکه این گروه در حال طرح ریزی برای فریب افراد دیگری بودند، طی دستور قضایی در یک اقدام غافلگیرانه متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

جمالی ادامه داد: در بررسی از محل حضور متهمان، کلیه اسناد، قراردادها و مهرهای جعلی املاک کشف و ضبط گردیده و متهمان در بازجویی های پلیس به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی گفت: ممکن است افراد دیگری باشند که به این طریق خانه‌های خود را رهن کرده و فریب خورده باشند، که می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی از صحت قرارداد خود اطمینان حاصل نمایند.  

مقام ارشد انتظامی کیش در پایان گفت: توصیه ما این است که اولاً مالکان حتما ملک خود را به املاک بسپارند و از سپردن به حق فعالیت در این حوزه را ندارند یا اجاره دهنده خانه شبانه هستند خودداری کنند، از کیشوندان هم خواهشمندیم برای اجاره یا خرید حتماً به املاک دارای مجوز فعالیت اقتصادی مراجعه کنند./ فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17578
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. چرا صورت مسئله رو پاک می کنید
    چرا باید هزینه های بنگاه در کیش آنقدر زیاد باشه
    چرا مسؤلین به فکر نرمال سازی هزینه بنگاه نمی افتند؟