• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برگزاری دومین نمایشگاه طلا و جواهر در کیش

  • کد خبر : 1746
  • 03 آذر 1395 - 18:18

دومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و صنایع وابسته از ۱۸ لغایت ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۵ و از ساعت۱۷ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز، دومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش تا دو هفته دیگر در جزیره کیش برگزار می شود میزبان فعالان صنعت طلا و جواهر از داخل و خارج خواهد بود.

محمود بندرچی برگزار کننده این نمایشگاه، رشد کمی و کیفی آن را نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر دانست و گفت: در طول یک سال گذشته حضور فعال در نمایشگاههای طلا و جواهر دنیا موجب کسب تجربیات زیادی برای برگزاری نمایشگاه امسال طلا و جواهر کیش شده است.

وی ضمن بیان برگزاری دو همایش در حاشیه نمایشگاه امسال کیش افزود: در این نمایشگاه دو همایش” بررسی فرصتها و چالشهای پیش روی توسعه صنعت طلا و جواهر ایران” که در غالب پنل پرسش و پاسخ و با حضور مدیران رده بالای دولتی و صنفی و همچنین همایش” بررسی پتانسیل ها و فرصتهای سرمایه گذاری در جزیره کیش” با مشارکت منطقه آزاد تجاری کیش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مساحت ۵ هزار مترمربعی این نمایشگاه گفت: تاکنون حدود ۸۰ شرکت در دومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش حضور دارند که ۶۵ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت از کشورهای تایلند، ایتالیا، روسیه، ترکیه، لهستان و هند حاضر هستند.

بندرچی نبود دوعامل اصلی در این نمایشگاه یعنی “بیمه های بین المللی ” به دلیل تحریم ها و “شرکتهای حمل و نقل کننده طلا” را ازموانع اصلی برگزاری مطلوب این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما در این نمایشگاه، تبدیل این جزیره به نقطه پایلوت منطقه برای تولید و صادرات طلا با ایجاد کارگاهها و کارخانجات مختلف و مبدل شدن به قلب طلا و جواهر منطقه است.

وی با بیان پتانسیل بالای کیش برای ایجاد منطقه تخصصی صادرات طلا و جواهر و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک در آن، به حضور مهمانانی از سازمان گمرک، مناطق آزاد ایران، بانک مرکزی و وزارت دارایی و همچنین نمایندگان مجلس در این نمایشگاه اشاره کرد.

وی ضمن انتقاد از نبود قانون مالکیت معنوی (کپی رایت) در کشور گفت: به دلیل کپی شدن طرحهای برندهای مطرح در نمایشگاه و نبود قانون کپی رایت در کشور؛ بسیاری از شرکتهای بزرگ تولیدکننده طلا و جواهر در این نمایشگاهها حاضر نمی شوند که این امر نه تنها به صنعت طلا و جواهر بلکه به همه صنایع لطمه می زند.

بندرچی با بیان حضور رؤسای صنف طلا و جواهر در افتتاحیه این نمایشگاه از همه اهالی این صنف از جمله تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دست اندرکاران صنعت طلا و جواهر دعوت کرد ضمن حضور در این نمایشگاه و بازدید از آن، زمینه رشد و ارتقاء و احیاء جایگاه صنعت طلا و جواهر کشورمان را ایجاد نمایند.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و صنایع وابسته از ۱۸ لغایت ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۵ و از ساعت۱۷ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1746
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.