• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آغاز نخستین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش‌آموزی

  • کد خبر : 17285
  • 03 آذر 1398 - 0:21
آغاز نخستین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش‌آموزی

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک دانش‌آموزان خارجی مقیم ایران در پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش در حال برگزاری است.

به گزارش کیشوند نیوز، علی سلک غفاری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت افتتاح این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه ۱۴ تیم از ۱۴ ملیت مختلف در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، اظهار داشت: رایزنی و هماهنگی‌ها جهت برگزاری این دوره از مسابقات از ۸ ماه پیش آغاز شد و با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف اطلاع‌رسانی به مدارس و دبیرستان‌های بین‌المللی که فرزندان آن‌ها در ماموریت در ایران به سر می‌برند صورت گرفت. 

وی هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه فعالیت‌های پردیس بین‌الملل صنعتی شریف و پردیس دیگر دانشگاه‌های تراز اول کشور برشمرد و افزود: اجرای دوره‌های مشترک، جذب دانشجویان خارجی و دانشجویان و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

 رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات برای نخستین بار است که در ایران و در پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقات از دوم تا چهارم آذرماه با حضور ۱۴ تیم ۳ نفره از ۵ مدرسه بین المللی کشور و از ۱۴ ملیت از کشورهای استرالیا، آذربایجان، کراواسی، هند، انگلستان، ژاپن، پاکستان، تانزانیا، آمریکا، فرانسه، اوکراین، یونان، رومانی و مدرسه فرشتگان ایران( دانش آموزان ناشنوا) برگزار می‌شود. 

به گفته غفاری در روزهای دوم و سوم آذرماه دانش آموزان با استفاده از لوگوها و تجهیزات و برنامه‌ریزی‌های رباتیک آشنا شده و با استفاده از قطعات استانداردی که در اختیار آنان قرار داده می‌شود اقدام به ساخت و برنامه نویسی کرده و در روز سوم مسابقه درحضور ۴ داور که در مسابقات بین‌المللی مجارستان حضور داشته‌اند، اجرا می‌شود. 

وی تاکید کرد: در این مسابقه دانش آموزان با مسئله‌ای طراحی شده روبرو خواهند شد که باید با استفاده از ربات‌ها و برنامه‌هایی که برای آن طراحی کرده اند مسئله اعلام شده را حل کنند. 

رئیس پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش با بیان اینکه جوایز در این دوره از مسابقات اهداء نشان KRC ( Kish Robotics Competition) به برگزیدگان است، افزود: جوایز به صورت نشان‌های طلایی، نقره ای و برنز به گروه های اول تا سوم اهداء خواهد شد. 

غفاری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ دانشجوی غیرایرانی و بالغ بر ۲۸ دانش آموز ایرانی مقیم خارج از کشور در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش از ۲ سال پیش با دریافت مجوزهای لازم توانسته است دانشجویان خارجی و دانش آموزان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور را جذب کند و از ابتدای تأسیس نیز مجوز و امکان تدریس به زبان انگلیسی را داشته و دارد. 

گفتنی است، نخستین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی کشور در پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش به مدت ۳ روز از دوم تا چهارم آذرماه در کیش درحال برگزاری است./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17285
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.