• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: معافیت مالیاتی مناطق آزاد ادامه دارد

  • کد خبر : 17209
  • 23 آبان 1398 - 15:39

 مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: قوانین معافیت مالیاتی در مناطق آزاد کماکان ادامه خواهد داشت و بحث های مطرح شده در زمینه تغییر این قوانین به هیچ وجه مورد نظر قانون گذار و دولت نیست.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از  ایرنا مرتضی بانک دوشنبه ۲۰ آبان  در آیین پذیره نویسی و عرضه صکوک سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ما رویکرد اقتصادی کاهش استفاده از درآمد های نفتی و حرکت به سمت درآمد های دیگر از جمله مالیاتی را دنبال و برای آن اعتبار قائل هستم اما اعتبار و حاکمیت قانون در مورد مناطق آزاد قطعی و خدشه ناپذیر است .

وی اضافه کرد: دو عنصر معافیت گمرکی و معافیت های مالی از مهمترین ویژگی های مناطق آزاد در جهان برای جلب سرمایه گذاران است بگونه ای که در بسیاری از کشورهای دارای مناطق آزاد، مدت زمان این معافیت ها بالای سی سال و در بسیاری از آنها دائمی است، به عنوان مثال در کشور ترکیه با دارا بودن ۳۰ منطقه آزاد این قوانین بصورت دائمی است.

بانک ادامه داد: طبق قانون مناطق آزاد ایران؛ زمان معافیت های گمرکی و بانکی ۲۰ ساله اعلام شده و این امر در برقراری اعتماد بین سرمایه گذار و واحد اقتصادی ذیربط امری مهم است، لذا کمک به ایجاد و استحکام این اعتماد لازم است .

وی افزود : اعتماد سرمایه گذاران به فرصت های اقتصادی موجود در مناطق آزاد براساس این قوانین شکل گرفته و بر اساس همین اعتماد سرمایه بزرگی در این مناطق فراهم آمده لذا حفظ این سرمایه و این اعتماد از جمله وظایف حاکمیت، کشور و شورای عالی مناطق آزاد است.

مرتضی بانک افزود: نکاتی که توسط برخی از افراد غیر کارشناس در حوزه مالیاتی مطرح می شود سیاست دولت نیست و مناطق آزاد از مزیت معافیت های مالیاتی برخوردارند که در غیر این صورت منطقه آزاد معنا نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: سیاست های دولت در این بخش در حال اجرا است و مناطق آزاد همان جایگاه قبلی خود و با همان معافیت های قانونی خود را دارند. در آینده تعداد دیگری از مناطق آزاد ایجاد خواهد شد که قرار است در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار بگیرد که مبنای فعالیت آنان همین ویژگی ها خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی نه در دولت و نه در مجلس درباره حذف معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد گرفته نشده است گفت: به نظر نمی رسد که تغییری در این قانون اتفاق بیافتد. فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران مطمئن باشند با اعتماد به قانونی که در مناطق آزاد کشور وجود دارد آنها به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17209
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.