• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

گلایه تولید کننده کیش از واردات بی رویه محصول خود به کشور

  • کد خبر : 16823
  • 08 مهر 1398 - 22:22
گلایه تولید کننده کیش از واردات بی رویه محصول خود به کشور

ایراندوست تولید کننده قطعات­ یکبار مصرف دستگاه دیالیز درکیش ­گفت: واردات بی رویه محصولات تولیدی ­ما با دلار۴۲۰۰ تومان به کشور، مغایر مفهوم واقعی حمایت از تولیدات داخلی است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، واحد تولیدی مهان مد میمه کیش یکی از واحد های تولیدی کیش است که در سال ۹۶ و در زمینی به وسعت ۳۲ هزار متر مربع در فاز ۳ شهرک صنعتی کیش شروع به کار کرده و با تولید قطعات یکبار مصرف دستگاه دیالیز نقش زیادی در کاهش هزینه های ناشی از دیالیز در داخل کشور داشته است.

این واحد تولیدی­ با ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون ست همودیالیز وریدی و شریانی،۶ میلیون سوزن فیستولا وریدی و شریانی،۱۲ میلیون کیلومتر هالو فایبرممبران یا  فیبردیالیز، یکی از مهم ترین واحد های تولیدی دانش بنیان در جزیره کیش است.

سعید ایراندوست سرمایه­ گذار این واحد تولیدی با بیان این­که توان تولید ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعات دیالیز و­ سایر قطعات مورد نیاز کارخانجات دیگر را دارد؛ گفت:۴۰ درصد ظرفیت تولید ما جوابگوی نیاز کشور است و در صورت حمایت می توانیم ۶۰ درصد آن را صادر کنیم و ارز آوری خوبی داشته باشیم. در­ حال حاضر نیاز مبرم به تخصیص ارز جهت تولید داریم.

وی با اشاره به تصویب طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی  در مجلس شورای اسلامی و نیز عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر شناسایی و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخلی گفت: رونق تولید با حمایت از تولیدکننده و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل میسر می شود اما متاسفانه شاهد هستیم افرادی با دلار۴۲۰۰ تومان قطعات یکبار مصرف دستگاه دیالیز وارد کرده و با این کار کمر تولید را می شکنند و بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید عمل می کنند.

سرمایه گذار شرکت تولیدی مهان مد میمه کیش اظهار داشت: ۸۰ درصد تولید یک کارخانه دیالیز بستگی به تولید صافی دارد و متاسفانه وزارت بهداشت و درمان از صدور مجوز برای واحد تولیدی مهان مد میمه کیش با پنج هزار مترمربع اتاق تمیز( CLEANING ROOM ) امتناع می­ کند اما به شرکت های وارد کننده اجازه ورود محصول صافی می دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16823
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.