• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

کیش، میزبان رویداد بزرگ بازار پول و سرمایه

  • کد خبر : 16810
  • 07 مهر 1398 - 10:43
کیش، میزبان رویداد بزرگ بازار پول و سرمایه

رویداد بزرگ بازار پول و سرمایه کشور با مشارکت گسترده دستگاه‌های اقتصادی دولتی و بخش خصوصی، آبان ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‎شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور به همراه نشست‎های تخصصی در قالب رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۹ از ۲۷ آبان تا ۳۰ آبان در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش و مرکز بین المللی همایش‎های کیش به مدت ۴ روز برگزار می‎ شود.

دکتر آخوندی افزود: در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده تا برگزاری این رویداد تاثیرگذار، حضور بیش از ۲۵۰ مجموعه، سازمان، بنگاه و شرکت در کیش اینوکس امسال قطعی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش دستگاه‌های حاکمیتی در زمینه رونق تولید، گفت: برگزاری ۲۵ همایش و نشست تخصصی با  محورهای مختلف معرفی فرصت‎های سرمایه گذاری در کشور و نیز معرفی قابلیت‎ها و ظرفیت‎های عظیم در بازار پول و سرمایه با هدف همگرایی و هم افزایی دست اندرکاران اقتصادی در تقویت توان کشور و کاهش وابستگی‎ها طراحی شده است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه اظهار داشت: رویداد امسال، با دو محور اصلی داخلی و خارجی و با حضور مسئولان، مقامات، مدیران، کارشناسان و سخنرانان برجسته اقتصادی کشور برگزار می‎شود. در محور داخلی، موضوع رونق تولید و نقش بازار سرمایه در افزایش تولید ملی و در محور خارجی، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه، همجوار و هدف؛ به عنوان رویکردهای اصلی دنبال می‎شوند.

وی با اشاره به این که جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی دارای مزیت‌های فراوانی برای گرد هم آمدن و برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی است، گفت: معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی، توانمندی‌ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی، افزایش ظرفیت‌ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در طرح‌های کلان ملی، جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ارائه جدیدترین روش‌های تامین مالی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین اهداف میزبانی و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری این رویداد بزرگ است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو)، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی از حامیان و مشارکت کنندگان در این رویداد هستند.

لازم به ذکر است، در ۵ سال گذشته برگزاری این رویداد، بیش از ۱۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی  حضور داشته و حدود ۳۸۰۰۰ مسئول، مدیر، صاحب نظر، فعال بازار، کارشناس و علاقمند به حوزه اقتصادی از این رویداد بازدید داشته‌اند.

 برگزاری بیش از ۱۱۰ نشست تخصصی و همایش بین المللی، برگزاری بیش از ۴۵۰ ملاقات تجاری و عقد بیش از ۱۷۰ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی این رویداد را به یکی از بزرگترین رویداد‌های اقتصادی کشور و با کیفیت‌ترین رویداد جزیره کیش تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16810
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.