• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بانک: محدودیت واردات خودرو به کیش همچنان باقی است

  • کد خبر : 16798
  • 05 مهر 1398 - 22:50
بانک: محدودیت واردات خودرو به کیش همچنان باقی است

دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص وضعیت ورود خودرو به کشور و مناطق آزاد گفت: باید توجه داشته باشیم کشور در شرایط سختی است و محدودیت‌هایی وجود دارد که موجب کاهش درآمدهای ارزی شده است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از فارس، مرتضی بانک در حاشیه بازدید از برخی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی کیش که با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران و مسؤولان دیگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کیش عصر امروز صورت گرفت اظهار داشت: خانواده شهدا چشم و چرا کشور هستند و با وجود آن ها و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب و وحدت و یکپارچگی مردم امیدواریم در به اهداف نظام و انقلاب دست یافته و هیچگاه از مسیری که توسط شهدا و رزمندگان ترسیم شده است فاصله نگیریم.

وی با اشاره به اینکه کیش یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک کشور در حاشیه خلیج همیشه فارس و پرچمدار حفظ مرزهای کشور است، افزود: به مردم جزیره زیبای کیش که با تلاش و اقتدار سعی در مرزبانی از مرزهای مهم کشور هستند و سرزنده و با تمام توان و تلاش خود فعالیت می‌کند می‌بالیم.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تشریح علت سفر به جزیره کیش تاکید کرد: بیشتر سفرهای ما به مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق آزاد در راستای بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت همچنین بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع موجود در مسیر توسعه و رونق و گسترش فعالیت‌هاست و امروز فرصت خوبی دست داده است تا در میان مردم خوب و گرانمایه کیش به بررسی مشکلات این منطقه بپردازیم.

دشمن از تصمیمات خود شرمگین است

وی با بیان اینکه کشور در شرایط ناخواسته وارد جنگ اقتصادی و محدودیت‌های فراوانی از سوی دشمن شده است، تاکید کرد: با وجود تفاهم‌های صورت‌گرفته در برجام، آمریکا با خروج یک طرفه و اعمال محدودیت های سنگین بر کشور انتظار داشت که بتواند انسجام و اقتدار کشور را زیر سوال برده و از مردم را در مقابل انقلاب و نظام اسلامی قرار دهد اما مشاهده کردند که این تنها یک خیال خام بود و امروز از چنین تصمیمی شرمگین و شرمسار هستند.

بانک افزود: دشمن تصور می کرد با ایجاد محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی مقاومت مردم در هم شکسته می‌شود و با تضعیف روحیه مردم اتحاد و انسجام از بین رفته و اقتصاد کشور دچار تزلزل و فروپاشی خواهد شد اما مردم فهیم ما نشان دادند که دشمن نمی‌تواند عظمت و اقتدار این ملت را با چنین بهانه‌های واهی در هم بشکند.

وی تاکید کرد: اما مسؤولان باید بدانند که درک و آگاهی و حمایت مردم نباید موجب شود که ما از وظایف خود عدول کرده و آن‌ها را انجام ندهیم بلکه باید مسؤولیت بیشتری احساس کرده و تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم به کار بگیریم.

امیدی به همراهی کشورهای دیگر نداریم

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط ویژه کنونی نمی‌تواند به حمایت کشورهای دیگر حتی کشورهای دوست امید بست افزود: به رغم مشکلات و فشارهای مالی که امروز به ما وارد می شود کشورهایی که دوست ما هم هستند از ما حمایت نمی کنند اما با این وجود و با تمام محدودیت‌ها توانسته ایم فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به آمارهای بانک مرکزی در کاهش نقطه به نقطه ماهانه تورم و بهبود کیفیت اشتغال و کاهش میزان بیکاری افزود: فهم مشترک بین مردم و مسؤولان به ما هشدار می‌دهد که با همت و تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر به سمت رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

بانک تاکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا راه‌های فروش نفت کشور را ببندند اما با هدایت رهبرمعظم انقلاب و برنامه‌ریزی‌های کلان در دولت و قوای مختلف به رغم تمامی فشارها تدوین بودجه کشور از درآمدهای صادراتی و مالیاتی همراه با کاهش درآمدهای نفتی انجام شده است.

وی بیان کرد: امروز از تمامی امکانات کشور برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکا به درآمد تولیدات استفاده شده است در حالی که دشمن انتظار داشت صنایع تولیدی ما یک به یک از چرخه فعالیت خارج شده و کارگران ما بیکار شوند.

دبیر شواریعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به افزایش سرمایه گذاری های داخلی در کشور در سال ۹۷ به میزان ۴۵ درصد نسبت به سال ۹۶ و سال ۹۸ نسبت به سال قبل افزود: این افزایش به دلیل هوشیاری مردم و یادگرفتن این است که چطور باید شرایط سخت را پشت سر بگذاریم همچنین افزایش تولیدات و صادرات است.

حمایت از واحدهای تولیدی با پذیرش مجوزهای کیش به عنوان ضمانت بانکی

وی افزود: تا دیروز در همین کیش واحدهایی داشتیم که وارد کننده بودند اما امروز تولید کننده و صادر کننده شده اند و این نشان می‌دهد که افق‌ها و مسیرهای آینده کشور ما بسته نیست و با استفاده از ظرفیت‌ها و توان و دانش مدرن و توانمندی جوانان این کشور می‌توانیم از شرایط سخت امروز نیز گذر کنیم.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی در کیش در کشور کم نظیر و بی‌نظیر است، افزود: خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در کیش هستیم و واحدهایی که مدت ها در رکود بودند در حال فعالیت هستند و امروز خون جدیدی در رگ حیات اقتصادی کیش در حال رشد است و با ارتباط خوبی که با بانک مرکزی گرفته شده است مقرر شد تا مجوزها و اسناد کیش به عنوان ضمانت‌های بانکی مورد پذیرش بانک ها قرار گیرد.

وی با اشاره به نرخ ۳ درصدی بیکاری در کیش در مقابل نرخ بیکاری ۱۳ درصدی در کشور افزود: نباید اجازه بدهیم که وضعیت اشتغال در کیش با مشکل روبرو شود باید تلاش کنیم که نرخ بیکاری در کیش به صفر برسد.

واردات خودرو همچنان در بستر محدودیت

بانک در خصوص وضعیت ورود خودرو به کشور و مناطق آزاد نیز افزود: باید توجه داشته باشیم کشور در شرایط سختی است و محدودیت‌هایی وجود دارد که موجب کاهش درآمدهای ارزی شده است و باید بر روی افزایش تولیدات داخلی متمرکز کرد به همین دلیل محدودیت‌هایی در ورود خودرو وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اقتدار و اتحاد امروز کشور ما با تکیه بر توان و دانش جوانان این سرزمین ما را در مقابل دشمنان بیمه کرده است و موجب می‌شود تا با تمامی محدودیت‌ها و تحریم ها همچنان بتوانیم با اقتدار کامل ازمرزهای سرزمین و مردم خود حراست و صیانت کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16798
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.