• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ممنوعیت واردات خودروی خارجی و کالاهای گروه چهار برای کیش برداشته شود

  • کد خبر : 16785
  • 05 مهر 1398 - 20:31
ممنوعیت واردات خودروی خارجی و کالاهای گروه چهار برای کیش برداشته شود

امام جمعه کیش خواستار لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو و کالاهای گروه چهار به این منطقه آزاد شد و گفت: نمی‌دانم مردم کیش چه گناهی کردند که هم از ماشین‌های داخلی و هم خارجی محروم شده‌اند.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا مخصوصاً در حوزه خانواده بسیار مهم است و بنیان خانواده را مستحکم می‌کند، اگر می‌خواهید خانواده دارای رشد وتعالی معنوی باشد، در سایه تقوا است.

وی افزود: یکی از آثار تقوا در حوزه خانواده کاهش طلاق است، بسیاری از طلاق‌های امروزی در نتیجه عدم رعایت تقوا در حوزه خانواده است، آرامش روحی و روانی از آثار تقوا است، باید اهل گذشت باشیم، نه‌تنها مامور به چشم‌پوشی از بدی‌ها هستیم بلکه باید بدی‌ها را با خوبی جواب دهیم، نه اینکه با لج‌بازی کانون خانواده را متلاطم کرد.

امام جمعه کیش گفت: حدود یک سال و نیم است که دغدغه مردم جزیره و سرمایه‌گذاران، بازرگانان و کسبه وضعیت اقتصادی شده، نام جزیره کیش با اقتصاد عجین است، حیات کیش بسته به حیات و رونق اقتصادی آن دارد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم کیش نیاز به توجه ویژه و افرادی که در سطح عالی کشور تأثرگذار هستند دارد، اگر بخواهیم آن رونق اقتصادی سال‌های قبل به کیش برگردد نیاز به حل مشکلات است، یکی از این مشکلات مربوط به بازار است، بازارهای کیش نقش مهمی در اقتصاد دارند.

حسن زاده ادامه داد: یکی از مشکلات بازارهای کیش ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهار است، می‌دانیم که اصل قانون برای حمایت از رونق و حمایت از تولید وضع شده و بسیار خوب است، اما باید به این نکته توجه داشت در جایی مثل کیش که اکثر اجناس آن جزو گروه ۴ هست اگر این قانون بخواهد اجرا بشود یعنی بازارها تعطیل می‌شوند و تعطیلی بازار یعنی تعطیلی کیش خواهد بود.

وی با اشاره به حضور مرتضی بانک و همتی کل رئیس بانک مرکزی در کیش گفت: از مسئولان می‌خواهیم با نگاه مثبت این مسئله را حل کنید و به فکر مردم و سرمایه‌گذاران و کسبه کیش باشید، اگر کیش آباد شود نه‌تنها برای کل جزیره خوب است بلکه اثرات آن برای کشور مثبت خواهد بود.

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه لزوم پیوست اجتماعی و فرهنگی به قوانین  و ابلاغیه‌ها را از ضروریات برشمرد و عنوان کرد: به‌جد از قانون‌گذاران می‌خواهیم هنگامی که می‌خواهید قانونی را وضع کنید پیوست فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی آن را اعمال کنید و باید استثنائات این قوانین را نیز در نظر گرفت.

وی گفت: از مسئولان می‌خواهیم که ممنوعیت کالاهای گروه ۴ برداشته شود، آنطور که به‌طور غیررسمی به ما اطلاع دادند عزیزان موافقت کردند و من تشکر می‌کنم.

حسن زاده ممنوعیت واردات خودرو به کیش را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: نمی‌دانم مردم کیش چه گناهی کردند که در بخشی از سرزمین اسلامی زندگی می‌کنند، از ماشین‌های داخل محروم هستند، امروز هم از ماشین‌های خارجی محروم شده‌اند.

وی اظهار داشت: قانون ممنوعیت واردات خودروی خارجی مشکلات فراوانی را برای مردم کیش ایجاد کرده است، یکی از مشکلات آن این بوده که قیمت خودرو بیش از سه برابر (حدود ۳٫۲ برابر) شده‌ است، وقتی ممنوعیت باشد قطعاً قیمت بالا می‌رود، ضرر آن را مردم و اقشار متوسط می‌بینند، واقعاً فشار زیادی بر قشر متوسط کیش وارد می‌شود.

امام جمعه کیش گفت: کارمندان ما دلشان خوش بود وقتی از شهرشان به کیش انتقال می‌یابند، حداقل بتوانند یک خودروی خوب برای خودشان تهیه کنند، امروز امکان ندارد قشر متوسط بتواند با این حقوق یک ماشین برای خود تهیه کند، معلمان هم همین مشکل را دارند.

وی عنوان کرد: یک رکن از آموزش و پرورش ما معلم است، معلمان به‌سختی به کیش می‌آیند، حداقل قبلاً می‌توانستند با کنار گذاشتن حقوق‌های چندین ماه‌ یک ماشین بخرند، امروز واقعاً این امکان نیست، معلم وقتی به کیش می‌آید و از حقوق و امکانات می‌پرسد و می‌بیند، فوراً بر می‌گردد.

حسن زاده ادامه داد: ناوگان حمل و نقل جزیره گرفتار همین قانون شده‌ است، ناوگان فرسوده شده و اجازه ورود خودرو نیست، کسی هم قدرت خرید ندارد، بسیاری از خودروها وقت اسقاطشان رسیده، اما جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

وی گفت: در برخی مناطق آزاد دیگر می‌توانند شهرهای دیگر و مسیرهای طولانی را طی کنند، واقعا ما در محدودیت قرار داریم، تقاضا داریم این مسئله را جدی بگیرند.

امام جمعه کیش مشکل تأمین ارز دولتی در واحدهای صنعتی مناطق آزاد را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی این روزهای کیش عنوان کرد و گفت: واحدهای صنعتی اگر بخواهند تولید داشته باشند نیاز به مواد اولیه و ارز مورد نیاز برای تأمین آن دارند، در برخی اوقات اصلاً ارز تخصیص داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: تقاضا می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند، طبق خبرهایی که به ما رسیده قول‌های خیلی خوبی را داده‌اند، امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد روتق اقتصادی کیش باشیم.

اتنهای پیام/ مرتضی رضایی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16785
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.