• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

انعقاد تفاهم نامه زیست محیطی علوم و فنون با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

  • کد خبر : 16557
  • 17 شهریور 1398 - 12:49
انعقاد تفاهم نامه زیست محیطی علوم و فنون با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

تفاهم نامه زیست محیطی علوم و فنون با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در زمینه های مختلف زیست محیطی به ویژه در خصوص ایجاد مرکز پژوهشی فناوری دریا در کیش و مدیریت یکپارچه منابع آبی منعقد شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه آموزشی علوم و فنون کیش، روز شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۸ ، تفاهم نامه همکاری بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و موسسه آموزشی علوم و فنون کیش منعقد گردید.

این همکاری در زمینه های مختلف زیست محیطی به ویژه در خصوص ایجاد مرکز پژوهشی فناوری دریا در کیش و مدیریت یکپارچه منابع آبی خواهد بود.

از مفاد این تفاهم‌نامه مشترک می‌توان به همکاری در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری در راستای اولویت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مؤسسه به ویژه در زمینه‌های زیست‌فناوری دریا، کاربردهای فناورانه ریزجلبک‌ها، همکاری در ایجاد مرکز پژوهشی فناوری دریا در کیش، مدیریت یکپارچه منابع آبی، استحصال نمک‌های ارزشمند از شورابه آب شیرین‌کن‌ها، مدیریت شورابه‌های آب شیرین‌کن‌های درون سرزمینی و دریایی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین انرژی سبز و کنترل ریزگردها و روش‌های عملی مقابله با آن اشاره کرد.

همکاری در راستای مالکیت فکری و حقوق مالکیت معنوی، مشاوره در زمینه پژوهش و فناوری، همکاری در تعریف و اجرای مشترک پروژه‌های تحقیقاتی ملی و بین‌المللی با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، همکاری در برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار و کنفرانس‌های تخصصی مشترک در حوزه‌های علمی و فناوری، انتقال تجربیات و همکاری سازمان در برگزاری جشنواره‌های علمی و فناوری به موسسه نیز سایر محورهای همکاری است.

شایان ذکر است در این نشست ظرفیت های موجود در جزیره تشریح و به تفکیک عنوان شد و در ادامه در این خصوص تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین در پایان، تفاهم‌نامه همکاری توسط دکتر داریوش سلیمی مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش  و دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران امضا و تبادل شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16557
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.