• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

قوانین اطفا حریق سختگیرانه اعمال شود

  • کد خبر : 16518
  • 15 شهریور 1398 - 21:44
قوانین اطفا حریق سختگیرانه اعمال شود

امام جمعه کیش با اشاره به آتش گرفتن یک لنج باری در بندرگاه کیش مردم و مسؤولان را به رعایت هرچه بیشتر موارد ایمنی توصیه کرد و گفت: قوانین در اطفا حریق سختگیرانه اعمال شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

به‌گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از جزیره کیش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا در خانواده یکی از نیازهای ضروری است، اگر بخواهیم بنیان خانواده را مستحکم کنیم باید تمام اعضای خانواده تقوا را رعایت کنند.

وی افزود: سست بودن بنیان خانواده‌ها خطری است که امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند و حسن ظن نسبت به اعضای خانواده از توصیه‌های اسلام است.

حسن‌زاده با ذکر تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گفت: عاشورا یک دانشگاه است که مقاومت در برابر حاکمان زورگو یکی از مواد درسی آن است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال است که در این دانشگاه درس مقاومت را آموخته و امروز ملت ایران در برابر امام‌حسین(ع) سربلند است.

امام جمعه کیش در ادامه به تشریح پیام‌های عاشورا پرداخت و گفت: عاشورا پیام‌های فراوانی برای مقاومت امروز ملت ایران دارد و یکی از این پیام‌ها این است که در قاموس اسلام جایی برای سازش در برابر حکام زورگو و ظالم نیست، اگر کسی با مبانی اسلام آشنا باشد این را می‌فهمد.

وی عنوان کرد: از برخی کشورهایی که نام اسلام را با خود یدک می‌کشند تعجب می‌کنم، مگر می‌شود کسی مسلمان باشد و در مقابل انسان زورگو و کشورهای مستکبری چون آمریکا سرتسلیم فرو آورد.

حسن زاده با ذکر جمله «مقاومت هزینه دارد» پیام دیگر عاشورا برای مقاومت ملت ایران را تشریح کرد و گفت: همانطور که امام حسین(ع) هزینه مقاومت را پرداخت کرد، ما هم امروز هزینه مقاومت ‌را در جنگ تحمیلی، قیام خونین ۱۷ شهرویور و … پرداخته‌ایم.

وی سربلندی دنیا و آخرت را در گرو مقاومت و پایداری دانست و این سربلندی را نیز یکی دیگر از پیام‌های عاشورا نام برد.

خطیب نماز جمعه کیش با اشاره به آتش گرفتن یک لنج باری در بندرگاه کیش رعایت نکات ایمنی را از امور ضروری عنوان کرد و گفت: این شناور هم سوخت و هم غرق شد، مسئله ایمنی جان و کالای مردم در میان است، در حوزه ایمنی نشانه خوبی نیست که تقریباً در سالگرد آتش‌سوزی چندین فروند شناور در اسکله صیادی، این اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ایمنی دچار کمبود هستیم، گفت: امروز تکنولوژی در حوزه اطفا حریق پیشرفت کرده است، رخ دادن چنین اتفاقاتی معنا ندارد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اظهار داشت: این آتش سوزی هم خسارت اقتصادی در بر داشت و هم تبعات منفی اجتماعی و هم زیست محیطی دارد، برخی خانواده‌ها در این‌گونه حوادث ورشکسته می‌شوند و اساس آنها به هم می‌ریزند.

وی در رابطه با جدی گرفتن ایمنی در کارها خطاب به مردم و مسؤولان گفت: در ابتدا برای رعایت ایمنی یک کار کارشناسی انجام شود، سیستم‌های اطفا حریق به‌روز رسانی شود و قوانین در اطفا حریق سختگیرانه اعمال شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

امام جمعه کیش افزود: از تلاش آتش‌نشان‌های جزیره کیش تشکر می‌کنم، اما این مقدار تجهیزات برای جزیره کیش بسیار کم است و از مسؤولان می‌خواهم که اگر نیاز به ابزار جدید مثل کشتی آتش خوار است تهیه شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم مذهبی در جزیره کیش، از اصحاب رسانه به‌ویژه آنهایی که اخبار مذهبی را اطلاع‌رسانی می‌کنند، تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16518
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.