• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

ممنوعیت هرس غیر اصولی و قطع درختان به صورت غیر مجاز

  • کد خبر : 16486
  • 14 شهریور 1398 - 16:48
ممنوعیت هرس غیر اصولی و قطع درختان به صورت غیر مجاز

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش اعلام کرد: هرس غیر اصولی و قطع درختان به صورت غیر مجاز از سوی کیشوندان در سطح جزیره، ممنوع است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس مقدس زاده با بیان اینکه در روزهای اخیر کارگر یکی از مراکز تجاری مبادرت به قطع یکی از شاخه های اصلی درختی کهنسال در پشت مرکز تجاری موصوف نموده، افزود: عدم آگاهی در خصوص ممنوعیت قطع درختان و عواقب قانونی آن، می تواند مشکلات فراوانی را برای متخلفین و نیز محیط زیست جزیره ایجاد کند.
وی با تاکید بر لزوم نگهداری مناسب و گسترش فضای سبز جزیره عنوان کرد: هرس، سربرداری و قطع هر نوع درخت به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوز در مقابل منازل، مجتمع های تجاری، خدماتی و هتل ها که به منزله نمایان ساختن نمای ساختمان انجام می شود، تخلف محسوب می شود.
وی تاکید کرد: برای قطع و یا جابجایی هر گونه درخت در معابر، اماکن عمومی، دولتی و یا خصوصی
می بایست مالکان، متولیان، متصدیان و اشخاص مسئول اماکن، نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند تا در صورت وجود ضرورت های جدی ایمنی از سوی مسئولان ذیربط در شرکت عمران، آب و خدمات اقدامات مقتضی بعمل آید.
شایان ذکر است، برابر ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و همچنین قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، قطع هر نوع درخت و یا آسیب به آن به هر طریق در معابر، پارک ها ، بوستان ها و باغات در محدوده و حریم شهرها ممنوع است.
برابر قوانین مورد اشاره مجازات مرتکبین می تواند جزای نقدی و یا حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال باشد که به برخی از احکام مذکور در سال گذشته منتج به محکومیت قطعی مرتکبین شده است. لذا توصیه می شود شهروندان محترم در این زمینه ملاحظات فنی، زیست محیطی و قانونی ذیربط را مد نظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16486
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.