• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مسؤولان با تسری قوانین کشوری بازار کیش را از رونق نیاندازند

  • کد خبر : 16159
  • 11 مرداد 1398 - 18:49
مسؤولان با تسری قوانین کشوری بازار کیش را از رونق نیاندازند

امام جمعه کیش تاکید کرد: مسؤولان با تسری قوانین کشوری بازار کیش را از رونق نیاندازند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان با توصیه به رعایت تقوی الهی، تقوی در خانواده و ازدواج جوانان را در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی موثر خواند و اظهار داشت: تقوی موجب استحکام خانواده و کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.

وی با توصیه به رعایت عدالت در میان فرزندان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) ازدواج را از اولویت‌های جامعه عنوان کرد که باید شرایط و زمینه آن توسط خانواده و مسؤولان فراهم شود.

امام جمعه کیش با بیان اینکه امروز معیار ازدواج در میان جوانان تغییر کرده است افزود: برخی امروز زیبایی ظاهری و ثروت را ملاک انتخاب همسر می‌دانند اگر چه این معیار خوب است اما کافی نیست.

حجت الاسلام حسن زاده با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، ائمه را نور هدایت خواند و گفت: همان‌گونه که نور راه را از بیراهه مشخص می‌کند ائمه نیز شاهراه حقیقت و صراط مستقیم را به انسان‌ها نشان می‌دهند.

وی با اشاره به برخی رویدادهای هفته گذشته در جزیره کیش و اعتراض بازاریان به بسته شدن گمرک کیش که با دستور و حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گمرک باز و امکان ترخیص کالا فراهم شد تاکید کرد: ثبت سفارش و ممنوعیت گروه ۴ کالایی از مواردی است که از مدت‌ها قبل توسط بخشنامه‌های متعدد با هدف حمایت از کالای ایرانی ابلاغ می‌شود اما این مسئله برای بازاریان کیش مشکلاتی را فراهم کرده است.

امام جمعه کیش بیان کرد: مسؤولان بالا دستی و کسانی که برای کل کشور برنامه ریزی می‌کنند و سر ریز برنامه‌های آنان دامن مناطقی مثل کیش را می‌گیرد، توجه کنند که بخش مهمی از اقتصاد کیش مربوط به بازار است و چه بخواهیم چه نخواهیم بازار نقش مهمی در اقتصاد کیش دارد.

وی با تاکید بر اینکه حذف بازار از حوزه اقتصاد مساوی با نابودی اقتصاد جزیره است ادامه داد: مسؤولان وقعی قانونی وضع می‌کنند باید مواردی همچون پیوست فرهنگی، پیوست اجتماعی و استثنائات آن را هم دیده و لحاظ کنند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: هیچ قانونی عام و کلی نیست و باید تخصیصات آن را دیده و بیان کرد؛ بخشنامه‌های باید بومی‌سازی شده و مطابق با هر منطقه صادر شود.

وی ادامه داد: در جزیره کیش که اکثر قریب به اتفاق اجناس بازار آن گروه ۴ کالایی است چطور مسؤولان برنامه ریزی کرده وبه سادگی ورود کالا به کیش را ممنوع می‌کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه بارها مسؤولان جزیره این مسئله را با مذاکره و نامه متذکر شده اند بیان کرد: اگر می‌خواهید بازار را ببندید راه دیگری هم برای این تصمیم وجود دارد و اگر قصد رونق دارید که حتما همینطور است در صدور بخشنامه دقت کنید.

وی با بیان اینکه بازاریان جزیره کیش از انسان‌های متدین و ولایتمدار هستند تاکید کرد: اگر ولایتمداری بازاریان کیش را می‌خواهید ببینید محرم و ماه رمضان به کیش سفر کنید خواهید دید در هیچ جای کشور اینگونه مانند بازارهای کیش نماز جماعت و عزاداری و پذیرایی از عزاداران دیده نمی‌شود.

خطیب جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کیش با محکوم کردن تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا گفت: آن‌ها مدتی است که به تحریم افراد حقیقی و حقوقی دست زده اند و این حرکت آن ها نشانه شکست در فشار حداکثری به نظام اسلامی است که دست به دامن تحریم نیروهای دیپلماسی کشور شده اند.

وی خطاب به دشمنان افزود: وقتی دم از مذاکره می‌زنید چطور مسؤول دیپلماسی و نماینده مذاکره را تحریم می‌کنید.

حجت الاسلام حسن زاده خاطرنشان کرد: تنها مسیر رسیدن به پیروزی نه راهبرد جنگ و نه مذاکره که گفتمان مقاومت اسلامی است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16159
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.