• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بهزیستی نهادی حمایتی و نیازمند همراهی مردم و خیرین است/مسکن دغدغه اصلی مددجویان

  • کد خبر : 16045
  • 25 تیر 1398 - 12:15
بهزیستی نهادی حمایتی و نیازمند همراهی مردم و خیرین است/مسکن دغدغه اصلی مددجویان

رئیس اداره بهزیستی کیش گفت: بهزیستی نهادی حمایتی است که برای تسهیل زندگی مددجویان نیازمند همراهی مردم و خیرین است.

به گزارش کیشوند نیوز از فیدار، شقایق کهور زاده در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به مناسبت گرامی داشت هفته بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی نهادی حمایتی و تخصصی است و تلاش می شود تا به افراد تحت پوشش خدمات به صورت تخصصی ارائه شود.

وی افزود: بهزیستی شاید بیشتر با ارائه خدمات به معلومین شناخته شود اما خدمات مهمی به اقشار کم توان و آسیب پذیر جامعه مانند زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ارائهه می شود.

رئیس اداره مستقل بهزیستی کیش با اشاره به اینکه حمایت های ارائه شده به افراد تحت پوشش براساس قانون صورت می گیرد اضافه کرد: برخی از افراد تحت پوشش این مرکز مستمری دریافت می کنند اما هدفمندی یارانه ها به تمامی افراد تحت پوشش تعلق می گیرد.

توانبخشی، مراقبت در منزل، تهیه لوازم مورد نیاز مانند سمعک، پوشاک، ارائه سبد کالا، هزینه های درمان و ایاب و ذهاب، مشاوره، خدمات اروژانس اجتماعی، پیشگیری، اجرای طرح های غربالگری و مشاوره از جمله خدماتی است که به گفته کهور زاده در اداره بهزیستی کیش به مددجویان ارائه می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح های غربالگری در حوزه های پیشگیری از تنبلی چشم و معلولیت ها در پایه های دهم و یازدهم افزود: برگزاری کارگاه مهارت های زندگی در محلات، برگزاری طرح مشارکت های اجتماعی دانش آموزی(ماد)، برگزاری کارگاه فرزند پروری در محلات، برگزاری دوره های پیشگیری از اعتیاد و کاهش اضطراب و استرس از دیگر برنامه های است که سال گذشته برای مددجویان اجرا شده است.

کهور زاده در رابطه با بیان اینکه به دلیل افزایش درخواست برای خدمات توانبخشی گاه خدمات با تاخیر به مددجویان ارائه می شود توضیح داد: برای تشخیص معلولیت و ارائه خدمات نیاز به برگزاری کمیسیون پزشکی است که این کمیسیون در کیش وجود ندارد و با فاصله زمانی افراد باید برای حضور در این کمیسیون در نوبت قرار بگیرند که گاه موجب نارضایتی دریافت کنندگان خدمات می شود.

وی ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی  با توجه به اینکه حوزه های مربوطه یا به صورت خرید خدمت بوده و یا به بخش خصوصی سپرده شده است و بهزیستی امکان هزینه کرد در این بخش را ندارد و با کمبود نیرو مواجه است، دریافت کنندگان خدمات در نوبت قرار می گیرند همچنین این خدمات مانند ویزیت بیمار نیست و هرمعلول به سه جلسه در هفته حضور برای درمان نیاز دارد که این روند گاه طولانی می شود.

رئیس اداره بهزیستی کیش با تاکید بر اینکه برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مددجویان نیازمند حمایت مردم وخیرین هستیم خاطر نشان کرد: مددجویان ما اکثرا دارای شغل هستند اما با توجه به اینکه شغل های این قشر از درآمد پایینی برخوردار بوده و علاوه بر آن هزینه های دارو و درمان آن ها بالاست بسیاری از این مددجویان با مشکلات مسکن و هزینه های درمان همچنین تهیه برخی لوازم مورد نیاز مصرفی مانند پوشاک روبرو هستند امیدواریم که مردم و خیرین در این راه بیش از گذشته سازمان بهزیستی را همراهی کنند.

گفتنی است هم اکنون ۲۰۰ خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی کیش خدمات مختلف حمایتی و درمانی دریافت می کنند

۲۲ تا ۲۸ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته بهزیستی ثبت شده است، شعار سی و نهیمن سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی در سال ۹۸« به زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی » برگزیده شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16045
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.