• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آغاز فعالیتهای مشترک کیش و سازمان بهزیستی کشور

  • کد خبر : 18177
  • 24 بهمن 1398 - 0:38
آغاز فعالیتهای مشترک کیش و سازمان بهزیستی کشور

منطقه آزاد کیش و سازمان بهزیستی کشور با امضای یک تفاهمنامه همکاری، زمینه را برای فعالیت و همکاری مشترک در حوزه بهزیستی و خدمات اجتماعی فراهم کردند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از ایرنا، براساس این تفاهمنامه که امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و “وحید قبادی دانا”رییس سازمان بهزیستی کشور در کیش امضا شد، طرفین در اجرای طرحهای مختلف بهزیستی،  تقویت فعالیت های سازمان بهزیستی در جزیره کیش و عرصه بین المللی از جمله تعامل با ( UNICEF، UNDP, UNFBA) به عنوان پایلوت همکاری خواهندکرد.

در این مراسم، غلامحسین مظفری، گستره فعالیت های سازمان بهزیستی را از نیاز های اساسی جامعه بر شمرد و  افزود:  کیش به دلیل وجود ظرفیت های خوب و شرایط مساعد زیرساختی می تواند پایلوت فعالیت های علمی و پژوهشی برای رفع معضلات این حوزه با برگزاری سمینار، کنفرانس، همایش ها یا گرد همایی مردمی در تشکل های مردم نهاد در کل کشور باشد.

مظفری در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش طبق ماده ۶۵  وظایف و مسئولیت اجتماعی که به آنها محول شده است باید درهر فعالیتی که به عنوان یک حرکت مشترک تلقی می شود، مشارکت  کند گفت: بر این اساس، شرایط برای انجام فعالیت و پروژه های ارزشمند نه تنها در کیش بلکه سراسر کشور فراهم می شود و آثار و برکات خوبی در کمک به حل آسیب های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل منظقه آزاد کیش با  اشاره ابعاد گسترده فعالیت های سازمان بهزیستی کشور، گفت: اطلاع رسانی از گستره کاری و حجم خدمات این سازمان در جلب  مشارکت مادی و معنوی مردم در امور بهزیستی نقشی مهم دارد و بسیاری از مردم از مشارکت استقبال می کنند . 

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های بهزیستی منطقه آزاد کیش گفت:  ماموریت اصلی سازمان بهزیستی کشور رسیدگی به افراد دارای معلولیت است و جمعیت هدف این حوزه در کیش محدود و در حدود ۱۰۰ نفراست که با توجه به امکانات خوب جزیره، برنامه های اجتماع محور این حوزه برای توانبخشی این جامعه هدف قابل اجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های خوبی برای مناسب سازی و ایجاد پایلوت ها با توجه به موضوعات شهروندی کیش انجام شده است اظهار داشت: کیش ظرفیت توسعه در این حوزه را دارد تا با الگوسازی ها در زمینه نگهداری افراد سالمند، به عنوان جزیره دوستدار سالمندان و معلولین معرفی شود که می توان این طرح را در ابعاد ملی و بین المللی به مرحله عمل رساند.

دکتر وحید قبادی دانا  افزود : ایجاد دفاتر و مراکز ارائه خدمات بهزیستی در کیش که تلفیقی از خانه های بهداشت و دفاتر و پیشخوان های دولت است، طرح های بسیار موثری برای افزایش دسترسی جامعه هدف به این امکانات است.

وی افزود: در قانون برنامه ششم، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار مهد کودک در کل کشور، تمامی مراکز مشاوره و روانشناسی، مراکز اقامتی و درمان بازتوانی اعتیاد و مراکز پیشگیری از معلولیت ها با انجام آزمایش و غربالگری ژنتیکی را در زیر مجموعه خود دارد.

قبادی دانا اضافه کرد: بیش از یک هزارمرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی نخاعی که ۴۷ هزار نفر در این مراکز نگهداری می شوند و علاوه بر این ۱ میلیون و ۸۸ هزار خانواراز سازمان بهزیستی مستمری بگیر  جمعا به صورت ماهیانه مبلغی بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان برای این افراد هزینه و بصورت مستقیم به کارت بانکی آنها واریز می شود.

وی همچنین با اشاره به ۱ هزار و ۶۰۰ مرکز توانبخشی روزانه که در حوزه های مختلف معلولیت فعالیت می کنند اگفت: مراکز درمان گفتاری، ذهنی، اوتیسم، کم بینایی و نا بینایی از جمله مجموعه هایی هستند که تحت نظارت سازمان بهزیستی خدمت رسانی می کنند و در بخش غربالگری نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در مجموع این سازمان فعالیت های گسترده و قابل قبولی را پوشش می دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: از ۲۷ هزار کودک بی سرپرست یا بد سرپرست ۱۰ هزار کودک، در مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

وی در پایان شفاف سازی، مبارزه با فساد و جوانگرایی را از اهداف اصلی این سازمان بیان کرد و گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های بهزیستی و قابلیت های زیاد این جزیره اجرای طرح های ملی و بین المللی، امیدوارم با همکاری ها و تعاملات خوب میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بهزیستی کشور، گام های بزرگی برای ارائه خدمات بیشتر برداشته شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18177
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.