• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

قیر گران است؛ کف خیابان‌های کیش بتنی می‌شود

  • کد خبر : 15797
  • 23 خرداد 1398 - 1:57
قیر گران است؛ کف خیابان‌های کیش بتنی می‌شود

شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خبری اعلام کرده که کفپوش‌های بتنی(پیورس) جایگزین آسفالت در معابر فرعی و پارکینگ‌های عمومی کیش می‌شود.

به گزارش کیشوند نیوز، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات دلیل این کار را بهبود کیفیت و خدمات مطلوب‌تر به کیشوندان و کاهش هزینه‌های اجرایی عنوان کرده است.

مهندس امین صفایی با بیان اینکه این روش اجرایی بعنوان نمونه از زمستان ۹۷ در بلوار دریا آغاز و از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در شهرک صدف  ادامه یافته است ،گفت: در حال حاضر جایگزینی این روکش بجای روکشهای فرسوده آسفالت در خیابان های انوری، صدرا و دهلوی در شهرک صدف اجرا شده و در مناطق جدید الاحداث از جمله معابر فاز ۷ شهرک صدف و محوطه مصلی نیز در حال اجرا است. در ادامه نیز این روش در سایر مناطق مسکونی در دست احداث و یا به عنوان جایگزین روکش‌های فرسوده آسفالت در معابر فرعی مورد استفاده خواهد بود .

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به حجم ترافیک معابر، عمر مفید آسفالت در این مناطق می تواند بین ۷ تا ۱۰ سال باشد که البته از سال پنجم و ششم نیاز به ترمیم ترک‌های ظاهری آسفالت برای جلوگیری از نفوذ آب در بدنه راه جهت حفظ عمر باقیمانده آسفالت می‌شود و که در صورت عدم رسیدگی به موقع نیاز به روکش مجدد آسفالت با صرف هزینه های مضاعف خواهد بود .

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات توجه به جنبه‌های زیست محیطی، قابلیت جذب آب بالاتر و انتقال به سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها، ایجاد زیبایی بصری، سهولت در تعمیر و تعویض، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، عمر مفید بالاتر و امکان بازیافت را از جمله مزایای کفپوش‌های بتنی نسبت به آسفالت دانست.

وی خاطرنشان ساخت افزایش بسیار شدید قیمت قیر علی الخصوص طی سال گذشته و سال جاری نیز موجب شده است که از نظر هزینه تمام شده نیز اجرای کفپوش بتنی با رعایت مشخصات فنی و استانداردی در قیاس با آسفالت اقتصادی‌تر باشد .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15797
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام خدمت شما جهت روکش کف معابر اگر مایل به هکاری بودین ما میتونیم کفپوش های که هم عایق حرارت و رطوبت بالایی هست روبا قیمت خوب عرضه کنیم .تلفن تماس۰۹۳۹۵۳۳۶۵۷۱ جهت هماهنگی

  2. سلام خدمت شما عزیزان جهت روکش کف معابر جزیره جایگزین قیر آسفالت مستونیم از مواد عایق که رطوبت و هم حرارت هست استفاده کنیم که این مواد رو میتونم با قیمت خوب در اختیار شما بگزاریم جهت هماهنگی لطفا با شماره۰۹۳۹۵۳۳۶۵۷۱ تما بگیرید