• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

امام جمعه کیش: اگر به‌جای وزیر آموزش و پرورش بودم استعفا می‌دادم/ قانونی برای تذکر به بدحجابی در هواپیما تدوین شود/ مسئولان اگر کمکی به حال محرومان نمی‌کنند بر زخمشان نمک نپاشند

  • کد خبر : 15541
  • 27 اردیبهشت 1398 - 17:42
امام جمعه کیش: اگر به‌جای وزیر آموزش و پرورش بودم استعفا می‌دادم/ قانونی برای تذکر به بدحجابی در هواپیما تدوین شود/ مسئولان اگر کمکی به حال محرومان نمی‌کنند بر زخمشان نمک نپاشند

حجت الاسلام حسن زاده گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش که خیلی‌ها شما را دوست دارند، اگر به‌جای‌شما بودم بعد از این اتفاق در حوزه کاری حتما استعفا می‌دادم.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده با تبریک ولادت امام مجتبی(ع) و هفته اکرام نیازمندان گفت: همه ما باید همیشه و به‌‌ویژه در این اوضاع اقتصادی به محرومان کمک کنیم، بازاریان و تجار محترم همه باید پای کار باشند، در کیش نباید محرومی را ببینیم و نباید کسی گرسنه سر بر بالین بگذارد، آیا می‌دانید گاهی اوقات برخی افراد گرسنه سر بر بالین می‌گذارند؟ همه ما مسئول هستیم، وظیفه مسئولان هم هست که به فکر باشند و تلاش کنند و اشتغالزایی کنند.

مسئولان اگر کمکی به حال محرومان نمی‌کنند بر زخمشان نمک نپاشند

وی ساده‌زیستی را یکی از وظایف مسئولان عنوان کرد و افزود: محرومان با گرسنگی و نخوردن صبر می‌کنند اما وقتی ببینند من مسئول با پول بیت‌المال با ماشین آنچنانی سوار می‌شوند، این نمک بر زخم آنهاست و این را نمی‌توانند تحمل کنند.

حسن زاده ادامه داد: مسئول نظام اسلامی باید ساده زیست باشد، حتی از اموال خودش هم حق ندارد استفاده کند، یا مسئولیت و ساده زیستی را باید قبول کرد و یا برای خودمان زندگی کنیم.

وی با عنوان اینکه مسئولان اگر کمکی به حال محرومان نمی‌کنند نمکی بر زخمشان نپاشند، اظهار داشت: مسئولان هم به فکر اشتغالزایی باشید و از آن مهمتر زندگی خودمان را درست کنیم، از همانجا که مردم ورود می‌کنند باید از همانجا وارد شد، vip  و cip  باید برای مسئولان بی‌معنا باشد چون من مسئول نظام اسلامی هستم، گاهی اوقات شیطان انسان را گول می‌زند.

آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و بارها زیر قولشان زدند

امام جمعه کیش در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، مذاکره با آمریکا برای ما سودی ندارد، در این جلسه تعبیر به سم کردند یعنی مذاکره با آمریکا همان خودکشی است.

وی افزود: کسی که مذاکره می‌کند یا برای برد یک‌طرفه می‌رود یا برای برد برد است، اگر مذاکره ثمری نداشته باشد، نوعی خودکشی است، نمونه‌ این مذاکرات بی‌نتیجه را در برجام و هسته‌ای دیدید، این مذاکرات چه سودی برای کشور داشت، کدامیک از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور حل شد، آیا امروز اوضاع اقتصادی بهتر از قبل شده یا بدتر؟

حسن زاده ادامه داد: مذاکره زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که طرف مذاکره نیت خیری داشته باشد، آمریکایی ها نیت پلیدی برای مذاکرات دارند و ۱۰ شرط برای آن گذاشتند، کدام انسان عاقلی بر سر نقاط قوت خودش مذاکره می‌کند؟

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و بارها زیر قول خودشان زدند، به همین خاطر مذاکره با آمریکا سم است و مذاکره با این دولت آمریکا سم مضاعف است.

قانونی برای تذکر به بدحجابی در هواپیما تدوین شود

امام جمعه کیش در ادامه به جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مطرح شده که به‌طور جدی پیگیری شد مسئله کشف حجاب در اماکن عمومی است، در کشور اسلامی رعایت نکردن به قانون کشور و قانون اسلامی دهن کجی‌ به کشور و نظام اسلامی است.

وی با ذکر اینکه باید از حجاب این واجب مظلوم باید دفاع کرد، ادامه داد: کشف حجاب در برخی نقاط ساحل دیده می‌شود، به افرادی که به حجاب اعتنایی نمی‌کنند می‌گویم که دست از این حرکات ناشایست بردارید، شما در کشور اسلامی زندگی می‌کنید، شخصیت شما نباید اجازه دهد که شما در خلاف قانون و شرع کاری را انجام دهید.

حسن زاده اظهار داشت: اینقدر نظام اسلامی فضا را در اختیار شما قرار داده است، برخی خانم‌ها راحت دوچرخه‌سواری و موتورسواری می‌کنند، که البته خود دوچرخه سواری هم از لحاظ فقهی جای بحث دارد،  چرا قدر این فضای باز را نمی‌دانید، چرا دهن‌کجی می‌کنید، چرا کارهایی می‌کنید که در شأن یک انسان نیست و به قوانین بی‌احترامی می‌کنید، چرا همیشه باید یک چماق بالای سر شما باشد.

وی افزود: از خانم‌هایی که خواسته یا ناخواسته حجاب را رعایت نمی‌کنند می‌خواهم که توجه داشته باشند و مسئولان هم خوب و محکم برخورد کنند، در فضای اسلامی نباید این کشف حجاب‌ها صورت بگیرد.

خطیب نماز جمعه کیش عنوان کرد: کشف حجاب در خیلی از پروازها از جاهایی است که خیلی به ما شکایت می‌کنند، برخی از گردشگران در پروازی که به سوی کیش می‌آید انگار می‌خواهند به اروپا بروند، برخی به ما می‌گویند که قانونی نداریم که بتوانیم تذکر بدهیم، بله اینطور قانونی نداریم، اما از مسئولان ایرلاین‌ها می‌خواهیم که این قانون را در فضای اسلامی تدوین کنید، دستور بدهید به کادر پروازی که در صورت دیدن بدحجابی تذکر بدهند، این مسئله دل افراد مومن را به درد آورده است.

وی ادامه داد: در جزیره کیش هواپیمایی بسیار خوب کیش ایرا را داریم، و از همه آنها به‌خاطر زحمات‌شان تشکر می‌کنیم، از هواپیمایی کیش می‌خواهیم که این دستور را صادر کنند و به شل حجابی و بد حجابی را تذکر دهند.

.

اگر به‌جای وزیر آموزش و پرورش بودم استعفا می‌دادم

حسن زاده با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی مدارس کشور گفت: دشمن امروز روی حوزه فکری و اعتقادی نونهالان سرمایه‌گذاری می‌کند، دیدید که یک آهنگ مبتذل با اشعار سخیف و رکیک در برخی مدارس کشور ترویج دادند، بچه‌ها خواندند و رقصیدند، این برای یک کشور اسلامی فاجعه است.

وی افزود: بچه‌هایمان را دست کی داده‌ایم، اگر ایستادگی نکنیم بدانیم دشمن حمله خواهد کرد، واقعا حراست آموزش و پرورش چکار می‌کند؟ دستگاه‌های نظارتی چه می‌کنند،

امام جمعه کیش گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش که خیلی‌ها شما را دوست دارند، اگر به‌جای وزیر آموزش و پرورش بودم بعد از این اتفاق در حوزه کاری حتما استعفا می‌دادم، هیچ حرکتی از شما ندیدم.

وی تصریح کرد: همین سوال را باید از نمایندگان مجلس کرد، شما که به هر مناسبتی دست به استیضاح می‌زنید، صدایتان در نیامده، جلوی این ناهنجاری‌‌ها را باید شما بگیرید، باید وزیر را بخواهید و استیضاح کنید، اگر کسی توان مدیریت مدرسه را ندارد باید کنار بود.

اتتهای پیام/* مرتضی رضایی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15541
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.