• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سه فروندهواپیمای جنگنده واردجزیره کیش شد

  • کد خبر : 1548
  • 23 آبان 1395 - 19:04

سه فروند میگ ۲۹ جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نمایشگاه بین المللی هوایی کشور وارد کیش شدند….

1_250

به گزارش  خبرگزاری کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید اسماعیل موسوی گفت : با توجه به برگزاری نمایشگاه هوایی  از  ۲۶ تا ۳۰ آبان به میزبانی جزیره کیش سه فروند جنگنده میگ ۲۹ نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران وارد جزیره کیش شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بندر و فرودگاه کیش اکیپ های پرنده های نمایش هوایی طی دو روز آینده وارد جزیره کیش می شوند تا در طول برگزاری نمایشگاه صنایع هوایی در آسمان کیش به پرواز درآیند.

موسوی همچنین از نمایش ۳۰ فروند هواپیماهای جنگنده، آکروباتیک، سبک و فوق سبک علاوه برهواپیماهای شرکت های هواپیمایی خبرداد وافزود: تیم آکروباتیک شوالیه های روسیه وتیم آکروباتیک زنبورهای بالتیک کشور لیتوانی نیز با ۱۲ پرنده در نمایش هوایی کیش حضور دارند.

مدیرعامل شرکت بندر و فرودگاه کیش افزود: نمایشگاه امسال با توجه به استقبال بالای شرکت کنندگان خارجی و حضور تیم های نمایشی از کشورهای مختلف متفاوت تر از هر سال برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای صنعت هوایی کشور و توسعه تعاملات هوایی در پی داشته باشد .

دراین نمایشگاه یکصد شرکت داخلی از سازمان ها و موسسات  هوائی، هوا فضائی، هوانوردی، مراکز تحقیقاتی و ساخت، موسسات پژوهشی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شرکتهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی و همچنین  نمایندگی های شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن، لهستان، لیتوانی، سنگاپور، مالزی، ترکیه، فرانسه و اکراین حضور دارند.

گفتنی است نمایش هوایی پرنده ها، هواپیماها، بالگردها و تیم های نمایشی از ساعت ۱۴ و سی دقیقه تا ۱۶ و سی دقیقه در فضای ۱۰۰ هزار مترمربعی از فضای باز فرودگاه کیش برگزار می شود.

mig29_03

«میگ-۲۹» یا فالکروم (به معنای نقطه اتکا) با هدف ایجاد یک رهگیر نقطه ای برای دفاع هوایی از مناطق مهم سیاسی و صنعتی با استفاده از آخرین یافته های مراکز پژوهشی و تجربیات میگ های قبلی در شوروی سابق طراحی و ساخته شد و در اکتبر ۱۹۷۷ برای اولین بار پرواز کرد. با توجه به مأموریت تعریف شده، این جنگنده برد و مداومت پروازی زیادی نداشت ولی کارایی آن در نبردهای نزدیک با توجه به مانورپذیری بسیار بالا، سامانه هدفگیری روی کلاه پرواز، موشک کوتاه برد آر-۶۰ با قابلیت درگیری با هدف از تمام زوایا و کمی بعد موشک بسیار چابک و پیشرفته آر-۷۳، فوق العاده بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1548
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.