• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مطالبه گری امام جمعه کیش از مسئولان در مقابله با گرانی مسکن/ با مسکن‌های مهر خیلی بی‌مهری شد

  • کد خبر : 15479
  • 20 اردیبهشت 1398 - 18:14
مطالبه گری امام جمعه کیش از مسئولان در مقابله با گرانی مسکن/ با مسکن‌های مهر خیلی بی‌مهری شد

حجت الاسلام حسن زاده از مسئولان خواست فکری به حال گرانی مسکن کنند و عنوان کرد: با مسکن‌های مهر خیلی بی‌مهری شد و مسئولان موظف هستند آنها را هرچه سریع‌تر آماده و به مردم تحویل دهند و این یک مطالبه عمومی است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به خروج آمریکا از برجام و ناتوانی اروپا در اجرای مفاد این توافق‌نامه هسته‌ای، گفت: بعد از یک سال عهدشکنی آمریکایی‌ها و خروج از تعهد برجام، متأسفانه اروپایی‌ها به‌ویژه انگلیس، آلمان و فرانسه هم در تأمین منافع برجامی کشور ناتوان بودند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهارشنبه گذشته تصمیم قاطعی گرفت که سطح تعهدات خود را به توافق‌نامه هسته‌ای کاهش دهد و این پیام قاطعانه برجامی ایران به اروپا بود.

امام جمعه کیش تصریح کرد: این اقدام ایران دارای مستندی کاملاً حقوقی است و بر اساس مفاد موجود در برجام صورت می‌گیرد، در بندهای برجام به کشور ما این حق داده شده است که هرگاه کشور مقابل تعهد خود را نقض کند، ایران هم می‌تواند تعهد خود را لغو کند.

وی ادامه داد: در چهارچوب برجام کشور موظف بود بالای ۳۰۰ تن اورانیوم غنی شده و ۱۳۰ تن آب سنگین خود را به فروش برساند، اما امروز مازاد این محصولات تا ۶۰ روز در کشور نگهداری می‌شود، اروپایی‌ها باید بدانند رفتارشان باعث به‌وجود آمدن چنین اقداماتی شده است.

حسن‌زاده اقدام ایران در مقابل بدعهدی و ناتوانی اروپایی‌ها را یک واکنش در مقابل کنش آمریکا نامید و اظهار داشت: آنها پایبند به هیچ‌یک از تعهدات بین‌المللی خود نیستند، به آمریکا و مخصوصاً به اروپایی‌ها می‌گوییم اگر بخواهند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند با واکنش سختی روبه‌رو خواهند شد.

وی در ادامه به موضوع افزایش قیمت مسکن در کشور پرداخت و گفت: یک سال است که افزایش قیمت‌ها به‌ویژه در بخش مسکن فشار زیادی را به اقشار متوسط و ضعیف جامعه آورده است، افرادی که مستأجر هستند توان پرداخت اجاره بها را ندارند و ۴۰ درصد درآمدشان در سبد مسکن قرار می‌گیرد، مسئولین باید فکری برای این گرانی بکنند.

امام جمعه کیش چند راهکار را برای کاهش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: وضع مالیات بر سوداگران مسکن می‌تواند جلوی رشد قیمت آن را بگیرد، همچنین قانونی وجود دارد که طبق آن مالیات بر خانه‌های خالی تعلق بگیرد، بیش از ۲٫۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که به نوعی احتکار مسکن است، مسئولان و دولت‌مردان نباید نسبت به این موضع بی‌تفاوت باشند.

وی یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت مسکن را تکمیل مسکن‌های مهر عنوان کرد و گفت: هرچه سریع‌تر مسکن‌های مهر باید آماده شوند و به مردم تحویل داده شوند، با مسکن‌های مهر خیلی بی‌مهری شد. مسئولان موظف هستند آنها را تحویل دهند و این یک مطالبه عمومی است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در پایان از سازمان منطقه آزاد کیش به‌خاطر اختصاص زمین برای ساخت مسجد در منطقه نوبنیاد ۳ و شهرک رز(مسکن سبز) و همچنین راه‌اندازی مکان موقت برای اقامه نماز در این دو منطقه تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15479

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.