• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کشف پرونده هتک حیثیت در فضای مجازی کیش

  • کد خبر : 15474
  • 20 اردیبهشت 1398 - 15:02
کشف پرونده هتک حیثیت در فضای مجازی کیش

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کشف یک فقره پرونده هتک حیثیت از طریق انتشار کلیپ در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضا رضایی” در تشریح جزئیات این خبر اعلام داشت: مالک یکی از فروشگاه های محصولات پروتیئنی با در دست داشتن مرجوعه قضایی ضمن مراجعه به این پلیس، طی اظهاراتی بیان داشت شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام با انتشار کلیپی نموده و ادعا دارد محصولات ما آلوده بوده و از این طریق باعث هتک حیثیت اینجانب گردیده است.

سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: پس از وصول پرونده و ثبت اظهارات شاکی و بررسی فیلم انتشار یافته در گروه های تلگرامی سطح جزیره کیش، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی خانمی به هویت “م . ا” مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس دعوت گردید؛ نامبرده در ابتدا انتشار هرگونه فیلم در شبکه های اجتماعی را انکار کرده، اما در ادامه با مشاهده مستندات ارائه شده توسط کارشناس پلیس فتا به بزه انتسابی خود اعتراف داشت و گفت: ” یکی از بستگانم دچار مسمومیت شده بود که فکر می کردم بدلیل استفاده از گوشتی بوده که استفاده کرده است و اقدام به انتشار آن کلیپ نمودم ” .

رییس پلیس فتا کیش هشدار داد: انتشار هرگونه اخبار منتسب به اشخاص، اصناف و … که حتی از صحت آن اطمینان حاصل شده باشد در فضای مجازی که باعث هتک حیثیت شخص یا صنف خاصی شود از لحاظ قانونی جرم محسوب می گردد و شایسته است کاربران از بازنشر پیام های مشابه این رویداد و هرگونه اخبار که از صحت و سقم آن اطمینان ندارند در فضای مجازی خودداری نمایند.

وی در پایان با بیان اینکه حفظ آبروی افراد در پیشگاه خداوند متعالی بسیار با اهمیت است اعلام داشت: همشهریان گرامی می توانند در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و مشاوره می توانند با ورود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.