• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

پایان دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور

  • کد خبر : 15435
  • 11 اردیبهشت 1398 - 17:36
پایان دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور

دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت با معرفی تیم های برتر در جزیره کیش به پایان رسید.

دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت(هکاهلث) از هفتم اردیبهشت با حضور ۱۲۰ نفر از استعدادهای برتر حوزه های مختلف سلامت و برنامه نویسی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف آغاز و عصر دوشنبه نهم اردیبهشت پس از مراسم تقدیر از برگزار کنندگان و داوران ، پایان یافت.

در مراسم اختتامیه این رویداد مهم علمی و فناوری که با حضور وزیر بهداشت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور وجمعی از اساتید برتر کشور برگزار شد، دکترعلی سلک غفاری رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش طی سخنانی با اشاره به بررسی ۴ چالش حوزه نظام سلامت در این ماراتن اظهار داشت: جوانان حاضر در این رویداد در قالب ۲۰ تیم در گروه های ۴ تا ۶ نفره به مدت سه روز برنامه نویسی در چالش بیماری های دیابت، تنفسی، قلب و عروق و سرطان را انجام دادند.

وی با تاکید بر حمایت های دانشگاه ها و مسئولان حوزه های مختلف از جوانان نخبه افزود: انجام کارهای گروهی و یافتن راه حل خلاقانه، شناسایی ظرفیت ها و استعدادها و جذب سرمایه گذاران در راستای گسترش علم و فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان، از اهداف اصلی برنامه نویسی است.

دکترغفاری با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی ماراتن های سلامت کشور در کیش گفت: برگزاری موفق این رویداد با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران بخش خصوصی به میزبانی پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش موجب شد تا سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت بهداشت برای برپایی دبیرخانه دائمی ماراتن های برنامه نویسی سلامت در کیش به توافق برسند.

استقرار موسسه فناوری های نوین سلامت در جزیره کیش نیز خبر خوش دیگری بود که توسط رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش در اختتامیه دومین ماراتن سلامت کشور اعلام شد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت نیز درمراسم دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت ایران تصریح کرد: امروز کشور محتاج اندیشه‌های جوان است، سرمایه این کشور جوانان این کشور هستند. وی افزود: در حال حاضر با توجه به نیروی انسانی مجربی که در نظام برنامه نویسی کشور در دانشگاه های غیر علوم پزشکی کشور داریم و نیازمندی شدیدی که برای ساختار جدید نظام سلامت مبتنی بر رویکردهای نوین احساس می شود، ناچاریم که از ابزارهای آی تی استفاده کنیم. به همین دلیل وزارت بهداشت نه تنها از این نوع اقدامات حمایت می کند، بلکه به عنوان یک درخواست و تقاضای ملی از همه دست اندرکاران غیرپزشکی که می توانند در زمینه فناوری های مهم بویژه در زمینه برنامه نویسی و سیستم آی تی به وزارت بهداشت کمک کنند، می خواهیم که برای ارتقای نظام سلامت، اقدام کنند.

وزیر بهداشت درباره کسب و کارهای الکترونیک در حوزه برنامه نویسی حوزه سلامت گفتاین اقدام می تواند چه برای مردم، چه برای دانشجویان و رزیدنت‌های رشته‌های مختلف و چه برای داده‌هایی که می تواند در پرونده الکترونیک سلامت به ما برای ثبت و ضبط رویدادهای نظام سلامت کمک کند، مثمر ثمر باشد. ما محتاج همکاری هستیم و حمایت زیادی را از این گونه اقدامات انجام می دهیم.

ایشان افزود: با روش‌های سنتی، آهنگ حرکت‌مان متناسب با تحولات اجتماعی بویژه تحولاتی که در عرصه نیازهای سلامت داریم، نیستبه همین دلیل باید به عنوان رویکردی جدید، به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ هایی که می‌توانند در این عرصه به ما کمک کنند، دست یاری دراز کنیم.

 دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد مهم در جزیره کیش اظهار داشت: خوشحالیم که می توانیم میزبان برنامه های خلاقیت محور در جزیره زیبای کیش باشیم. وی با تاکید براینکه جزیره کیش به دلیل اهمیت مقوله فناوری های نوین آمادگی میزبانی از رویدادهای بزرگ علمی و فناوری را دارد افزود: استراتژی کلی و راهبردی که در حوزه علم و فناوری در کیش تعریف شده، استفاده از ظرفیت های دانشگاه های بزرگ مستقر در این جزیره مرجانی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حمایت از نوآوری های دانشجویان دانشگاه های نسل چهارم افزود: با تصمیم مدیریت ارشد سازمان، مصوبه هیئت مدیره و کمک دبیرخانه مناطق آزاد، ساختمانی به منظور استقرار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در کیش خریداری شده است تا منتخبین چنین رویدادهایی بتوانند در این محل استقرار یابند و با تبدیل مباحث علمی و فناوری به مباحث تجاری از محل تولید علوم و فناوری های این شرکت ها، صادرات علوم فنی و مهندسی و سایرعلوم را به کشورهای دیگر گسترش دهند.

درپایان،گروه های «حبه»، « بوک پوینت »و « پاردیک»، به عنوان تیم های اول تا سوم رویداد بزرگ و مهم دومین ماراتن سلامت کشور، جوایز ۳۰۰ میلیون ریال برای گروه اول، ۲۰۰ میلیون ریال برای گروه دوم  و ۱۰۰ میلیون ریال برای گروه سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین گروه «از شنبه رژیم » به دلیل رابطه و تجربه کاری موفق اعضای گروه و تیم « بهتا» نیز به عنوان خلاقیت برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15435
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.