• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

جهانگیری: مناطق آزاد یکی از مهم‌ترین ابزارهای عبور کشور از شرایط تحریم هستند

  • کد خبر : 15426
  • 09 اردیبهشت 1398 - 23:49
جهانگیری: مناطق آزاد یکی از مهم‌ترین ابزارهای عبور کشور از شرایط تحریم هستند

دکتر اسحاق جهانگیری درنشستی با دبیرشورایعالی ومدیران عامل مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش بربهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد با هدف رونق اقتصاد ملی تاکید کرد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  درنشستی که با حضور معاون اول رییس جمهوری با دبیرشورایعالی مناطق آزاد ومدیران عامل مناطق آزاد با هدف هم اندیشی و تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گذر از شرایط تحریم و برنامه‌ریزی در سال «رونق تولید» به میزبانی جزیره کیش برگزارشد دکتر اسحاق جهانگیری گفت: شرایط کشور باید با استفاده از توان و ظرفیت های موجود مدیریت شود مردم باید در شرایط دشوارکنونی کشور احساس مسئولیت کنند و برای گذر از این شرایط به دولت کمک کنند .

وی افزود: از دل همین تحریم ها راه حل پیدا می شود، آمریکایی‌ها بر خلاف ادعایی که دارند به دنبال به تنگ آوردن مردم ایران با اعمال تحریم های سخت هستند و با هدف تغییر نظام اعمال بیشتر این فشارها وتحریم ها  را دنبال می کنند . مجرا و کانال اطلاعاتی آمریکایی ها منافقین هستند درحالیکه مردم ایران روزهای سخت تر از این دوران را طی کرده اند.

دکتر جهانگیری تاکید کرد: به عنوان مدیران حاکمیتی و دولتی رسالت داریم کشور را به نحو مطلوب مدیریت کنیم . باید مشکلات را در داخل کشور ساماندهی و حل کنیم. مردم شریف کشورمان در زمان وقوع سیل نشان دادند که همواره درشرایط سخت وبحران با همدلی و وحدت بسیج می‌شوند و به کمک هم می آیند. این انسجام و وحدت همیشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پر ثمر بوده است .

معاون اول رییس جمهوری گفت: ما دوستان زیادی در دنیا داریم. کشور ایران، کشوری ثروتمند است اما مسائل اقتصادی در شرایط فعلی بسیار مهم است. آمریکا اعلام کرده می‌خواهد فروش نفت را به صفر برساند درحالیکه ما با حمایت مدیران می توانیم صادرات نفت را ادامه دهیم .

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه های غیرضروری ومدیریت هزینه ها به ویژه در نهادهایی که از بودجه دولتی استفاد ه می کنند تصریح کرد: نهادها و سازمان های دولتی در بودجه جاری باید تغییراتی ایجاد کنند. در بخش هزینه ها همه دستگاهها باید بودجه را به ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهند. سفرهای خارجی با تشریفات زیاد، سفرهای غیرضروری، حضورهمراهان درسفرهای خارجی ضروری وبرگزاری برنامه ها و همایش‌‌های از جمله موضوعاتی است که باید مدیریت هزینه شوند.

اسحاق جهانگیری مناطق آزاد را یکی از مهم‌ترین ابزارهای عبور کشور از شرایط تحریم عنوان کرد و با اشاره به پیشنهادات مسئولان مناطق آزاد درخصوص بهره گیری از ظرفیت های هریک از مناطق درجهت کمک به اقتصاد ملی گفت: پیشنهاداتی که در این نشست ارائه شد مهم و قابل توجه بود و حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت. موانع فعالیت مناطق آزاد مثل موضوع ثبت سفارش کالا، مشکلات گمرکی و بخشنامه های متعدد را پیگیری می‌کنم . ایران کشوری نیست که بتوانند با ایجاد فشارهای اقتصادی و اعمال تحریم ها آن را حبس کنند. ظرفیت ۱۵ کشور همسایه بسیار قابل استفاده است این ظرفیت ها باید توسط مناطق آزاد مورد توجه قرار گیرد .

همچنین دراین جلسه تاسیس بانک های آفشور واستفاده از ظرفیت ارز دیجیتال نیز ازمواردی بود که معاون اول رییس جمهور درخصوص آنها قول پیگیری داد.

گفتنی است اسحاق جهانگیری که نهم اردیبهشت با هدف حضور درهفتمین نشست مجمع جهانی سلامت به جزیره کیش سفر کرده بود درجلسه ای با دبیرشورایعالی مناطق آزاد ومدیران عامل مناطق آزاد درکیش دیدار وگفت وگو کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15426

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.