• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

فرود اشتباهی پرواز تهران – کیش در بجنورد صحت ندارد

  • کد خبر : 15151
  • 12 فروردین 1398 - 4:01
فرود اشتباهی پرواز تهران – کیش در بجنورد صحت ندارد

مدیرکل فرودگاه کیش شایعه فرود پرواز تهران به کیش در شهر بجنورد را تکذیب کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، مطلبی در فضای مجازی منتشر شده وادعا گردیده پرواز ۲۲۱۵ هواپیمایی هما که از تهران عازم کیش بود در بجنورد به زمین نشسته است.

در ادامه این شایعه آمده است که سازمان هواپیمایی سعی داشته است که با بازگرداندن پول بلیت مسافرها و در واقع رشوه دادن، از درز این خبر جلوگیری کند.

عزت‌اله ‌محمدی مدیرکل فرودگاه کیش این شایعه را قویاً تکذیب کرد و گفت: چنین اتفاقی صورت نگرفته و این مطلب که در فضای مجازی در حال انتشار است کذب محض است.

لازم به ذکر است است که جستجوهای بیشتر ما را به ریشه شایعه فوق رساند. ماجرا از یک شوخ طبعی رسانه‌ای شروع شد و  یکی از سایت های مشهور خبری پس از انتشار مطلبی با تیتر «اتفاق نادر و سوتی عجیب در صنعت هواپیمایی ایران!!! »و تفصیل این شایعه در چند خط پایانی نوشته است: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد، و در اصطلاح تلاش کرده که سواد رسانه ای مخاطبان را افزایش دهد.

در پی این سایت، برخی رسانه‌ها و فعالان مجازی با خواندن ناقص متن و برخی ها شاید عمدا به این شایعه دامن زدند.

ایجاد شایعات برای تخریب جزیره کیش تازگی ندارد، آخرین بار نیز همین چند روز قبل بود که ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد و به دروغ وقوع سیل و آبگرفتگی را در جزیره کیش به تصویر کشید.در حالی که اصل ویدئو مربوط به یکی از کشورهای همسایه بود.

جا دارد رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در نوشتن و کاربران فضای مجازی در بازنشر مطالب خود دقت بیشتری را به عمل آورند. طبیعتا جذب مخاطب و خواننده به هر شیوه ای می تواند امنیت روانی و اقتصادی کشور را دچار لطماتی نماید./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15151
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.