• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

نخستین همایش بین المللی صلح پژوهی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 14937
  • 10 اسفند 1397 - 21:30
نخستین همایش بین المللی صلح پژوهی برگزار می‌شود

نخستین همایش بین المللی صلح پژوهی با مشارکت ۲۸۰ اندیشمند درحوزه های مختلف پژوهشی با محوریت صلح در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فیدار، «عابدین سیاحت اسفندیاری» دبیر عملی نخستین همایش بین المللی صلح پژوهی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به این همایش توسط مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ وعقلانیت و دانشگاه مذاهب اسلامی واحد بندرعباس برگزار می شود افزود: این همایش با مشارکت ۲۸۰ اندیشمند و ارسال مقاله که ۲۰۱ مقاله از آن ها پذیرش شد صبح جمعه ۱۰ اسفند ۹۷ در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ ملیت جهان برای مشارکت در این همایش مقاله ارسال کرده اند افزود: ۳۶ مقاله به زبان انگلیسی،۱۹ مقاله عربی و ۱۴۶ مقاله پس از داوری مورد پذیرش قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۰ مقاله در ۳۴ محورآموزش و صلح، پژوهش و صلح، اخلاق وصلح، فلسفه و صلح، حقوق و صلح، سیاست و صلح، اقتصاد و صلح، تاریخ و صلح، فرهنگ و صلح، دولت و صلح، دین و صلح، ورزش و صلح، نخبگان و صلح، کرامت و صلح، عقلانیت و صلح، عدالت و صلح، جنگ وصلح، خانواده و صلح، جامعه و صلح، بهداشت و صلح، زنان و صلح، جغرافیاو صلح، رسانه و صلح، حقوق بشر و صلح، حقوق حیوانات و صلح، محیط زیست و صلح، آینده پژوهی و صلح، زیست مسالمت آمیز و صلح، فناوری های نوین وصلح، فضای مجازی و صلح، بازی های رایانه ای و صلح، سازمان های مردم نهاد و صلح، سازمان های بین المللی و صلح در سه پنل جداگانه به زبان های عربی ۵ مقاله، انگلیسی ۴ مقاله و فارسی ۱۱ مقاله ارائه می شود.

دبیرعلمی همایش با بیان اینکه مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت درحوزه های پژوهشی نشریه های حقوق بشر به ۵ زبان و دین و دینداری به ۴ زبان را منتشر می کند از دریافت مجوزهای دونشریه صلح و عقلانیت و فلسفه نفس خبرداد و افزود: در حال فراخوان مقاله برای انتشار نخستین شماره این دو نشریه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس های متعدد داخلی و بین المللی توسط مرکز توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت هدف از ایجاد این مرکز را که در حوزه های آموزش، پژوهش و ارتباطات در حال فعالیت است گسترش صلح، نوع دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز درجهان عنوان کرد و افزود: این مرکز در نظر دارد با فراخوان صاحب نظران و اندیشمندان گامی را در توسعه صلح بردارد.

«عابدین سیاحت» با بیان اینکه جزیره کیش مکانی آرام و نزدیک به استانداردهای جهانی است افزود: با توجه به شرایط مطلوب کیش و تسهیلات موجود درجزیره پیشنهاد یک شعار جهانی برای معرفی کیش به مسئولان منطقه داده ایم با عنوان « کیش جزیره صلح و دوستی» که در صورت نهایی شدن رسانه ای خواهد شد.

وی در خصوص مقبولیت بین المللی مرکز توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت نیز افزود: هنوز در ابتدای راه هستیم و تلاش میکنیم تا با حضور در مجامع بین المللی وبرگزاری همایش های داخلی و بین المللی جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم.

سیاحت اسفندیاری علت انتخاب جزیره کیش برا برگزاری این کنفرانس را امکانات مناسب و ظرفیت های بالای کیش برای پذیرایی از میهمانان خارجی، زیرساخت های مناسب، وضعیت شهری مطلوب و فضای خوب این جزیره عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14937

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.