• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های دانش‌بنیان شروع به فعالیت کردند

  • کد خبر : 1473
  • 19 آبان 1395 - 22:02
با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های دانش‌بنیان شروع به فعالیت کردند

رئیس دانشگاه پردیس بین‌الملل شریف کیش با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی از آغاز به کار این بخش‌ها با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد.

علی سلک غفاری، از آغاز به کار شرکت‌های دانش‌بنیان در جزیره کیش خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر دنیا به‌عنوان بخش‌های مولد ثروت به شمار می‌روند که جای آنان در این منطقه خالی بود لذا با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی تأثیرگذار در راستای جذب سرمایه داخلی و خارجی دارند، این بخش پس از مذاکره با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد کیش آغاز به کارکرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه‌ها در برقراری ارتباط مناسب بین شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذار اظهار کرد: یقیناً دانشگاه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مبادی علمی کشور می‌توانند بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های سرمایه‌گذاری عمل کنند لذا بر همین اساس پیشنهاد‌هایی در این راستا به معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد که با محتوای آن موافقت شد.

رئیس دانشگاه پردیس بین‌الملل شریف کیش تأکید کرد: به عبارتی دانشگاه صنعتی شریف به دنبال تحقق اهداف توسعه‌ای خود و گذر از دانشگاه‌های نسل سه و ورود به نسل چهارم که دانشگاه‌های فناور هستند، این پیشنهاد را ارائه داد تا بتواند حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان را در کیش ایجاد کند و این تعامل را برقرار کند.

سلک غفاری ادامه داد: درواقع طی این فرایند پتانسیل‌های این شرکت‌ها توسط دانشگاه به بخش‌های سرمایه‌گذاری برای پشتیبانی معرفی می‌شود و درعین‌حال بخش‌های سرمایه‌گذاری برای اقدامات علمی مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

وی از امضای یک توافق‌نامه در راستای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: پس از طرح مطلب، این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و طی آن‌یک موافقت‌نامه بین دانشگاه شریف کیش، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد امضا شد و پیرو آن موافقت‌نامه در راستای عملیاتی کردن شروع به فعالیت کرد.

رئیس دانشگاه پردیس بین‌الملل شریف کیش، زیرساخت‌های موجود در کیش را برای شروع کار شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب خواند و اظهار کرد: در حال حاضر متولی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد ملی نخبگان و حوزه معاونت علمی است اما با توجه به زیرساخت‌هایی که در مناطق آزاد به‌خصوص کیش وجود دارد، رشد این بخش‌ها بیشتر خواهد بود اما متأسفانه تا امروز این پتانسیل مغفول مانده بود لذا اگر برنامه‌ریزی درست انجام شود، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را جذب این منطقه کنند.

سلک غفاری تصریح کرد: در کیش بخش‌های مختلفی نظیر: تبادل ارزی، سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری از طریق دانشگاه‌های معتبر خارجی به دلیل حضور دانشگاه‌های معتبر داخلی فعال است که می‌توان از آن در جهت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

وی افزود: به نظر من با توجه به امکاناتی که امروز سازمان منطقه آزاد برای شرکت دانش‌بنیان فراهم کرده، می‌تواند جذب و توسعه این شرکت‌ها را سرعت عمل ببخشد البته من فکر می‌کنم که دانشگاه‌ها در اینجا نقش تعیین‌کننده‌ای می‌توانند داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1473
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.