• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اولین فروشگاه زنجیره‌ای در کیش افتتاح خواهد شد/ واردات گوشت برای تنظیم بازار/ به‌کارگیری بازرسان افتخاری برای نوروز

  • کد خبر : 14688
  • 17 بهمن 1397 - 7:13
اولین فروشگاه زنجیره‌ای در کیش افتتاح خواهد شد/ واردات گوشت برای تنظیم بازار/ به‌کارگیری بازرسان افتخاری برای نوروز

ششمین جلسه تنظیم بازار همزمان با نشست کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ایام نوروز برگزار شد.

به‌گزارش کیشوند نیوز به نقل از روزنامه اخبار کیش، کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات در ایام نوروز همزمان با ششمین نشست کارگروه تنظیم بازار در مرکز همایش‌های بین‌المللی با حضور دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت‌های اقتصادی، عمرانی و زیربنایی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، روسای اصناف و فعالان اقتصادی و …  برگزار شد.

در این نشست ابتدا علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش، با ارائه گزارشی از میزان افزایش قیمت برخی کالاهایی که توسط کارگروه تنظیم بازار به‌صورت مستمر در دوره‌های هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: در مقایسه افزایش قیمت ۲۹ قلم کالای اساسی، گوجه فرنگی، خیار درختی، انواع گوشت قرمز، ران و سینه مرغ، پنیر سفید و هندوانه افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش قیمت به گوشت قرمز اختصاص داشت.

وی افزود: حبوبات، برنج هندی، روغن، آب معدنی، رب گوجه فرنگی، شیر، مرغ گرم و منجمد، میل‌گرد، سیمان، تخم مرغ و سیب زمینی افزایش قیمت نداشتند.

امیدی با اشاره به‌اینکه در خصوص قیمت اقلام پروتئینی اگر چه با افزایش قیمت روبه‌رو بودیم، اما این شرایط به کل شرکت اختصاص دارد و در مقام مقایسه وضعیت جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است.

وی اظهار داشت: محموله گوشت تنظیم بازار برای جزیره کیش در نظر گرفته شده است که آماده ترخیص در گمرک است و در چند روز آینده وارد جزیره کیش می‌شود.

از دیگر مشکلاتی که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت، افزایش نرخ حمل و نقل دریایی و رسیدگی به مشکلات انتقال کالاهای خریداری شده به کیش بود که رحمان سادات نجفی رئیس جامعه بازاریان کیش در این جلسه و جلسه قبل مطرح کرد و گویا همچنان پا برجاست و سادات نجفی پیشنهادات جدیدی را برای رفع این مشکل ارائه داد.

امیدی در این خصوص گفت: مشکل حمل و نقل از مباحثی است که در صورت حل نشدن مسائل مربوطه، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.

وی یکی از راه‌کارهای پیشگیری از چنین مشکلاتی را ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار و به‌زودی و در هفته آینده یکی از برندهای بزرگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای شعبه خود را در جزیره کیش افتتاح خواهد کرد و در بعد از آن مدت زمان کوتاهی نیز شعبه دوم افتتاح خواهد شد.

در ادامه این نشست مصطفی خانزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه طرح اولیه برای بازار میوه و تره بار جزیره کیش در حال انجام است، گفت: این طرح قرار است به‌زودی به‌عنوان یک بسته سرمایه‌گذاری تعریف و حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شود.

استفاده از ناظران افتخاری در ایام نوروز برای نظارت کامل بر بازار از دیگر مواردی بود که در این کارگروه به آن اشاره شد و مصوب شد که علاوه بر نظارت کامل بازرسان و اصناف، افرادی به‌صورت افتخاری بر عملکرد بخش‌های مختلف نظارت داشته باشند.

واگذاری بازار ماهی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که برای بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14688
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کیش کلا از منطقه توریستی به شهرستان تبدیل شد…به جای احداث امکان گردشگری و جاذبه گردشگری،بازار میوه و اینا فایده ای برای رونق گردشگری نداره…مسافر نمیاد اینجا گوشت و میوه بخره………..ممنونم از بسته سرمایه گذاری جناب دکتر خانزادی..
    علی برکته الله