• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار منطقه آزاد کیش برگزار شد

  • کد خبر : 14262
  • 12 دی 1397 - 17:07
پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار منطقه آزاد کیش برگزار شد

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز و روند روبه افزایش حضور گردشگران در کیش از تشدید نظارت ها بر نرخ عرضه کالا و خدمات خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان شرکت های تابعه، بازرسی، حقوقی، معاونت عمرانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، جوامع  و اصناف جزیره کیش برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر برگزاری منظم و متوالی کمیته تنظیم بازار با حضور همه دست اندر کاران این حوزه گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و روند رو به افزایش سفرها به کیش در این ایام، نظارت ها تشدید می شود.

وی افزود: طرح نظارتی نوروز از اسفندماه سال جاری افزایش می یابد اما آنچه اهمیت دارد این است که علاوه بر نظارت های سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی نیز خود نظارتی را در حوزه های مختلف اعمال کند و جوامع بر نحوه خدمات دهی و نرخ ارائه کالا و خدمات در صنف خود نظارت داشته باشند.

سعیدی همچنین در خصوص نظارت ها با بیان اینکه ۲۹ کالای اساسی مورد نیاز مردم با برند های مختلف مرتب تحت نظارت است و فراز و فرود قیمت ها در بازار کنترل می شود گفت: در بحث قیمت های گوشت و مرغ با همکاری خوب بخش خصوصی عرضه مرغ و گوشت تنظیم بازاری با قیمت مناسب انجام شد و در خصوص شب یلدا نیز گوشت و مرغ خانواده هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند از همین طریق تامین شد.

وی افزود: اوایل هفته آینده نیز دوباره با ورود این اقلام در قالب تنظیم بازار تلاش می شود با ارائه این محصولات پروتینی اقشار مختلف بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از فعالیت دو برند تهیه و عرضه کالاهای خوراکی در کیش خبر داد و اظهار داشت: با هدف تامین به موقع کالاهای مورد نیاز و کنترل قیمت بازار این دو برند در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز می کنند.

کیفیت و قیمت نان، وضعیت فعالیت بازار ماهی، بهره گیری از حضور ناظران افتخاری، وضعیت نرخ گذاری در مراکز پذیرایی و ارائه دهندگان خدمات در زمینه تفریحات دریایی از دیگر موارد طرح و بررسی شده در این نشست بود.

گفتنی است بر اساس آمارهایی که از سوی علی امیدی مدیر بازرگانی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد از ابتدای سال تا کنون ۱۷ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحد های صنفی، خدماتی و هایپر مارکت ها در کیش انجام شده که ۵۱ واحد به دلیل تخلف پلمپ شده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.