• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

اخلاق مداری در فضای مجازی باعث کاهش وقوع جرایم سایبری می شود

  • کد خبر : 14061
  • 26 آذر 1397 - 18:31
اخلاق مداری در فضای مجازی باعث کاهش وقوع جرایم سایبری می شود

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش اظهار داشت: اخلاق مداری در فضای مجازی باعث کاهش وقوع جرایم سایبری می شود.

رییس پلیس فتا کیش در جمع اولیاء و مربیان دانش آموزان این دو دبیرستان اعلام داشت: معمولا امنیت فضای مجازی موضوعی است که افراد به آن توجهی ندارند. اغلب کاربران اینترنتی با توجه به اینکه هر روزه اخباری مبنی بر نفوذ هکرها در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی معروف دنیا به دستشان می رسد بازهم عادتهای خود را نسبت به دانلود و نصب برخی برنامه های کاربردی که امنیت آنها اثبات نشده است تغییر نداده اند و بدون تحقیق و یا حتی داشتن آگاهی ، اقدام به نصب این نرم افزارهای می نمایند.

سرهنگ رضایی افزود: هنگامی که اخباری در خصوص عادتهای بد اینترنتی به دست ما می رسد، ما هرگز خود را از قربانیان آن تصور نمی کنیم اما حقیقت چیزی جز این است چون دقیقا همان اتفاقی که برای فردی که خبر آن را در جراید می خوانیم تا قبل از این حادثه همانند ما فکر می کرده و به این اخبار بی اعتنا بوده است.

وی ادامه داد: هنگامی که محتوایی در فضای اینترنت قرار می دهید، آگاه باشید که آن دیگر خصوصی نیست و این مورد فقط شامل به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی نمی شود. ایمیل، اکانت فیس بوک، اکانت توییتر، تصاویر اینستاگرام همه ی این موارد عمومی هستند و اهمیتی ندارد که شما بگویید حساب من خصوصی است، هر مطلبی (عکس ، تصویر و …) که در دستگاه شخص دیگری نمایان می شود دیگر متعلق به شما نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه از نصب هرگونه نرم افزار روی تلفن همراه و نوت بوک و یا هر سیستم هوشمند دیگری دقت ویژه ای داشته باشید تاکید کرد: در خصوص دسترسی هایی که این نرم افزار بر روی سیستم شما خواهد داشت از سایت ارائه دهنده آن تحقیق به عمل آورید.
وی درپایان با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: پدران و مادران عزیز در هر بخش از سرزمین ایران اسلامی می توانند با ورود به سایت www.cyberpolice.ir در بخش فوریت های سایبری راهنمایی های آنلاین را دریافت نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14061
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.