• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

اجرای طرح آموزش تفکیک از مبدا پسماند در مدارس کیش

  • کد خبر : 13967
  • 22 آذر 1397 - 14:48
اجرای طرح آموزش تفکیک از مبدا پسماند در مدارس کیش

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از اجرای طرح آموزش تفکیک از مبدا پسماند در مدارس کیش خبر داد و گفت: تا کنون این طرح در بیش ۸ مدرسه و مرکز آموزشی اجرا شده است و در ماه های آینده در دیگر مدارس اجرایی می شود.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس علی عرب با بیان اینکه تا کنون این طرح در بیش ۸ مدرسه و مرکز آموزشی اجرا شده است، افزود: آموزشیاران شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تا پایان آذر ماه با مراجعه به سایر مدارس نسبت به ارایه آموزش های لازم در خصوص جداسازی پسماند های قابل بازیافت تولید شده اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در همین راستا مدارس جزیره به مخزن بزرگ ۳۶۰ لیتری برای جمع آوری جداگانه اقلام بازیافت، مخازن کوچک  از جنس کارتن پلاست برای کلاس ها و اتاق های مدارس و کیسه پلاستیکی مخصوص جمع آوری جداگانه اقلام بازیافت تجهیز می شوند و با برنامه ریزی های به عمل آمده ، پیمانکار خدمات منطقه، دو بار در هفته مخازن انتقال پسماند قابل بازیافت را تخلیه می کنند.

مهندس عرب، تهیه و نصب پوسترهای اطلاع رسانی و آموزش مربیان و معلمان مدارس را از دیگر برنامه های شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش خواند.

وی ضمن اشاره به اینکه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان مدیریت اجرایی پسماند در جزیره ، به تهیه برنامه عملیاتی مدیریت پسماند اقدام کرده است، اظهار داشت: در این راستا و در طی یک برنامه ۳ ساله فرایند کامل و اصولی مدیریت پسماند در جزیره کیش اجرا خواهد شد که یکی از مهمترین طرح های این برنامه ،آموزش و فرهنگ سازی تفکیک پسماند از مبدا و جلب مشارکت شهروندان است.

مهندس عرب تاکید کرد: آموزش کودکان و نوجوانان در مدارس و ترغیب آنها به مشارکت در فرهنگ سازی جهت کاهش تولید پسماند و تفکیک پسماندهای تولیدی در مبدا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شایان ذکر است، در سال ۱۳۹۶ روزانه بطور متوسط حدود ۱۰۰ تن انواع پسماند عادی در جزیره کیش تولید شده است که از این میزان حدود ۱۲ درصد جداسازی و بازیافت شده است و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری این میزان به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13967
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.