• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مراسم کلنگ‌زنی اولین هتل هفت ستاره کشور در جزیره کیش برگزار شد/ عارف: توان ایجاد سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری وجود دارد + تصاویر

  • کد خبر : 13963
  • 22 آذر 1397 - 0:40
مراسم کلنگ‌زنی اولین هتل هفت ستاره کشور در جزیره کیش برگزار شد/ عارف: توان ایجاد سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری وجود دارد + تصاویر

مراسم کلنگ زنی اولین هتل هفت ستاره کشور با حضور محمدرضا عارف و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جزیره کیش برگزار شد.

آیین کلنگ زنی هتل ۷ ستاره برج های طلایی کیش با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس فراکسیون امید مجلس، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه گذران و نمایندگان جوامع و اصناف جزیره و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

به گفته حسین رباتی سرمایه گذار این پروژه، این هتل در زمینی به وسعت ۱۶ هزار مترمربع و در ۱۰ طبقه ساخته می شود و دارای هزار اتاق با استانداردهای هتل های ۷ ستاره است.

وی افزود: برآورد هزینه اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان است و تا سال ۱۴۰۱ هجری شمسی به بهره برداری خواهد رسید.

بهره گیری از متدهای نوین و مدرن معماری، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از انرژی خورشیدی، مذاکره با برندهای برتر هتل سازی بین المللی برای فعالیت یکی از این برندها در این هتل و ساخت بر اساس استانداردهای روز دنیا از شاخصه های تمایز این هتل در جزیره کیش است.

عارف: توان ایجاد سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری وجود دارد

محمدرضا عارف در این مراسم اظهار داشت: در افق ۱۴۰۴ سند چشم انداز توسعه، مباحث روشنی در ارتباط با پیشرفت توسعه کشور وجود دارد و مصداق ما هم همین سند است، شاخص‌هایی مثل نرخ تورم، نرخ بیکاری، متوسط رشد اقتصادی ۶٫۵ تا ۸ درصد و … در این سند گنجانده شده است، به‌دلایلی از این شاخص‌ها فاصله داریم، اما دستیابی به این شاخص‌ها شدنی‌است.

وی، رسیدن به شاخص مطلوب اقتصادی را سرمایه‌گذاری حداقل ۱۰۰ میلیارد دلاری عنوان‌کرد و افزود: طبیعی است برای رشد نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، جهت‌گیری اصلی کشور هم جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان داخل و خارج کشور است، استفاده از سرمایه‌هایی که بتواند در جهت توسعه و پیشرفت کشور قدم بردارد، در این شرایط تحریم‌های ظالمانه از هر نوع سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم.

عارف، گردشگری را یکی از اولویت‌های اصلی برای تک رقمی‌کردن نرخ بیکاری در کشور دانست و افزود: چه از دید فرهنگی و چه نگاه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی یکی از مزیت‌های کشور گردشگری است که متوسط سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را در این بخش می‌توان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه هتل هفت ستاره طلایی کیش گفت: افتتاح این پروژه هم می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی و هم به سیاست‌های گردشگری و اشتغال‌زایی کمک کند.

رئیس فراکسیون امید تصریح‌کرد: قرار بود مناطق آزاد حلقه وصل اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی باشد و از این طریق به پیشرفت اقتصاد کشور کمک کند، البته شاید در دو دهه گذشته به‌دلایلی نتوانستیم از همه پتانسیل این مناطق استفاده کنیم، کیش در این زمینه پیشتاز بوده و باید در آینده هم پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: اطمینان دارم با هیئت مدیره‌ای که امروز سازمان منطقه آزاد کیش دارد، این منطقه آزاد بتواند در میان مناطق آزاد کشور، سرآمد و الگو باشد و نقشی که باید مناطق آزاد در توسعه کشور داشته باشد را به‌خصوص در شرایط تحریم ایفا کند، این‌کار را می‌توان با تدبیر و سعه صدر و استفاده از پتانسیل‌ها انجام داد.

مظفری: استاندارد سازی و کیفیت باید شرط اجرای پروژه ها در جزیره کیش باشد

دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره با اقدامات خوبی که در حوزه اقتصادی کیش انجام شده است گفت: تاکید و دقت نظر معاونت اقتصادی بر فعالیت پروژه ها با طرح توجیهی ضرورتی برای استاندارد سازی و کیفی سازی طرح ها و فعالیت ها در جزیره کیش است.

وی با بیان اینکه کاهش زمان اجرای پروژه ها با تسریع امور باید مورد توجه جدی قرار گیرد تاکید کرد: در جزیره کیش در انجام امور باید دقت کنیم اگر قصد انجام کاری را داریم با کیفیت و رعایت استانداردها باشد در غیر این صورت و بدون لحاظ کیفیت بهتر است آن کار را انجام ندهیم.

دکتر غلامحسین مظفری تصریح کرد: امکانات ما از نظر اکوسیستم و زمین در جزیره کیش محدود است و باید در اجرای پروژه ها  به این شرایط توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: برند سازی و ساخت پروژه ها بر اساس معماری کشور ما، شرایط اقلیمی و فرهنگی با ایجاد نماهای ویژه و ثبت این نماهای زیبا از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

















عکاس : حسین تهوّری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13963
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.