• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بازسازی بازار ماهی و به‌راه شدن “بازار سیاه” فروش ماهی

  • کد خبر : 13209
  • 26 مهر 1397 - 9:57
بازسازی بازار ماهی و به‌راه شدن “بازار سیاه” فروش ماهی

بعد از آغاز بازسازی بازار ماهی فروشان، محل عرضه ثانویه فروش ماهی در داخل بندرگاه صیادی سفین ایجاد شده که جای بحث دارد.

حدود سه ماه پیش بازار ماهی نه‌چندان قدیمی ولی فاجعه‌بار کیش به‌جهت وجود مشکلات بهداشتی و فنی و عدم وجود استاندارهای لازم جهت فروش و انبار و نگهداری مناسب ماهی تخریب و با طرحی ویژه و استاندارد و با پیش‌بینی سرعت در زمان ساخت با جذب سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی به‌دست معاونت عمرانی سازمان شروع به بازسازی مجدد نمود.

خوشبختانه در طول سه ماه گذشته عملیات ساخت با سرعت مناسبی پیش می‌رود و امید آن است که طبق وعده‌های داده شده، طی دو ماه آینده مرکز جدید عرضه ماهی در کیش به بهره برداری برسد.

در این بین موردی که موجب گلایه مردم شده است، عدم پیش‌بینی مکان‌های جایگزین و مناسب جهت فروش ماهی به شهروندان بود.

با اینکه بنرهایی جهت عرضه ماهی در دو غرفه روبروی بندرگاه ماهیگیری کیش نصب شد، اما عرضه ضعیف و بعضا بی‌کیفیت و گران پاسخگوی نیاز و تقاضای به‌حق مردم نبوده و نیست.

در این سو اما بازدیدی از اسکله ماهیگیری سفین داشتیم و در کمال تعجب از وجود بازار عرضه ماهی در داخل اسکله باخبر شدیم! عرضه خاص برای افراد و یا مکان‌های خاص با قیمت‌هایی که با گوشت گوسفند و گوساله برابری می‌کند!

محلی که نه‌تنها ماهی به‌وفور یافت می‌شد بلکه انبار و ذخیره سازی جهت فروش عمده صورت می‌گرفت.

جویای علت کمبود و گرانی ماهی در کیش جایی که حصار آبی بی‌کران و آغوش ژرف خلیج فارس را یدک می‌کشد، شدیم.

ماهیگیران یا همان صیادان دو دلیل عمده را که شاید موجه نیز باشد باعث این چالش دانستند، یکی گران شدن لوازم صید و دیگری خرید ماهی به قیمت‌های به مراتب بالاتر و نقدی در بنادر صیادی سرزمین اصلی.

در این بین آنچه که مسلم و قابل رسیدگی است پاسخ به خواسته و تامین نیاز عادلانه شهروندان با شرایط و قیمتی مناسب از این سفره پهن و بی کران خدادادی است که افتخار و سعادت همجواری با آن را داریم.

با تمام تفاسیر ذکر شده و احترام به رعایت حقوق صیادان زحمت کش آیا متولیان امر ( اداره شیلات ، مدیریت بازرگانی، مدیر اجتماعی، تعاونی صیادان کیش و مدیریت اداره بندرگاه) نمی‌بایست به تاسیس و تامین برخی اقلام مهم و مورد نیاز صیادان از جمله تامین سوخت و تاسیس بندرگاه و حوضچه و صدور مجوزهای صید و فروش و غیره … داشته باشند و بر چگونگی تامین سهمیه کیشوندان و قیمت گذاری مناسب بر مایحتاج مردم ورود کرده و نظارت و توجهی قانون‌مند و اصولی به خواسته مردم داشته باشند؟

متاسفانه آنچه که در محل عرضه ثانویه ماهی که در داخل بندرگاه صیادی ایجاد شده مشاهده گردید، نه شرایط نگهداری بهداشتی را داشت و نه اطلاع رسانی و امکانی برای ورود و خرید عموم مردم برای ورود به این بورس ثانویه فراهم شده است که جای بسی تامل و رسیدگی دارد.

انتهای پیام/* بهمن عبداللهی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13209
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.