• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

برترین های چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش معرفی شدند+ تصاویر

  • کد خبر : 12301
  • 20 مرداد 1397 - 16:56
برترین های چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش معرفی شدند+ تصاویر

چهارمین جشنواره ملی شعر و سرود کیش با معرفی آثار و شاعران برگزیده در قالب های مختلف شعری پایان یافت.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از ایرنا ، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش با کارکرد ملی شامگاه پنجشنبه با حضور شاعران شرکت کننده در این دوره از جشنواره ، استادان و علاقه مندان به شعر و ادب و جمعی از مسوولان در این جزیره برگزار شد.
در مجموع ۳۵۲ اثر توسط شاعران سراسر کشور در قالب های شعر کلاسیک، طنز، ترانه و شعر نو به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
از مجموع کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۸۱ اثر شعر کلاسیک و غزل، ۱۲۰ اثر در حوزه شعر نو ، ۳۸ اثر در قالب شعر ترانه و ۱۳ اثر ادبی طنز بود.
چهارمین جشنواره کیش در راستای برنامه‌های فرهنگی سال ۹۷ این جزیره به ترتیب با موضوع صلح و مهربانی، کیش و خلیج فارس برگزار گردید.
موسی بیدج در بخش شعر نو، ناصر فیض در حوزه طنز، عبدالجبار کاکایی در بخش ترانه و افشین علا در شعر کلاسیک و غزل داوری بصورت گروهی آثار جشنواره چهارم را عهده داشتند.
زهرا شعبانی در بخش شعر صلح و مهربانی، علی فردوسی در موضوع خلیج فارس و حسین ملکیان در بخش توصیف جزیره زیبای کیش رتبه های نخست را از آن خود کردند.
همچنین علی سلیمانی و حسام الدین برزگران در موضوع صلح و مهربانی، سعید طلایی و فاطمه بیرانوند در موضوع خلیج فارس و دادیار حامدی و شیما شیرزاد یزدی در موضوع توصیف جزیره کیش به ترتیب مقام های دوم و سوم جشنواره شعر و سرود را کسب کردند.
در این جشنواره از اثر سید نقی عباس از هندوستان با موضوع خلیج فارس نیز تجلیل شد.
همچنین در این جشنواره چهار اثر برگزیده شاعران کیشوند نیز معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و از پوستر اولین جشنواره موسیقی کیش نیز رونمایی شد. 
نخستین جشنواره شعر و سرود کیش در سطح این شهر، دومین دوره آن در سطح مناطق آزاد کشور و سومین و چهارمین دوره این جشنواره به صورت ملی برگزار گردیده است.
جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.




















عکاس: حسین تهوری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12301
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.