• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نقش انکارناپذیر خبرنگاران در پایداری امنیت و کاهش جرایم

  • کد خبر : 12221
  • 18 مرداد 1397 - 16:09
نقش انکارناپذیر خبرنگاران در پایداری امنیت و کاهش جرایم

فرمانده انتظامی ویژه کیش در نشست مطبوعاتی که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در ستاد این فرماندهی برگزار شد، نقش خبرنگاران در تحکیم و پایداری امنیت و همچنین کاهش جرایم را بحثی انکار ناپذیر عنوان کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، مراسم تجلیلی از اصحاب رسانه کیس توسط نیروی انتظامی این جزیره روز گذشته برگزار شد. سرهنگ رحیم جهانبخش در حاشیه این مراسم با اشاره به افزایش ورود مسافر به جزیره کیش از طریق زمینی و هم از طریق دریایی گفت: در حوزه فرودگاه بین المللی کیش نیز ۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از مرز هوایی در ۴ ماهه نخست امسال تردد داشته‌اند.

جهانبخش تاکید کرد: این افزایش وروود مسافر، نوید خوبی است که با ارائه بسته ارزی دولت در آینده نزدیک این رقم و حجم مسافر به جزیره کیش افزایش خواهد یافت و فضای کسب و کار نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

فرمانده ویژه انتظامی جزیره کیش گفت: این جزیره یک کالای برجسته گردشگری است و با توجه به اتفاقات خوب در بسته جدید ارزی به طور قطع میزان گرایش سفر به خارج از کشور کاهش خواهد یافت و به سمت مناطق داخلی از جمله جزیره زیبای کیش سوق داده خواهد شد.

جهانبخش در ادامه با تبریک روز خبرنگار گفت: تزریق احساس امنیت ملموس در جامعه مهمترین تکلیف و وجه اشتراک فعالیت پلیس و رسانه است.

وی تاکید کرد که امنیت ۲ وجه ذهنی و عینی دارد که وجه عینی آن همان فقدان تهدید است و رسانه‌ها می‌توانند فضای آرامش و امنیت ذهنی را در جامعه ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: اما امنیت ذهنی یا همان احساس امنیت و آرامش مکمل امنیت عینی است که اگر نباشد امنیت عینی واقعی نخواهد بود.

جهانبخش گفت: امنیت امروز کیش بر اساس آمارهای موجود برگرفته از همکاری و تلاش رسانه‌ها و داشتن یک جامعه صمیمی و سازنده در کیش است.

وی تاکید کرد: خبرنگار چشم بینا، گوش شنوا و صدای رسای است که سخن درست را باید از سمت خبرنگار پیگیری کرد.

فرماندهی ویژه انتظامی کیش گفت: حاکمیت جامعه اگر بخواهد از متن جامعه بهترین اطلاعات را داشته باشد باید فضای خبری رسانه‌ها را توسعه دهد.

وی اظهار داشت: مسئولان باید در مواجهه با نقدهای تند با سعه‌صدر به شیواترین روش برخورد کنند و خبرنگاران نیز در فعالیت خود، منطقه ای و جزیره ای فکر نکنند بلکه در تولیدات خود بعد ملی و فراملی برای جزیره قائل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی جزیره کیش در چهار ماهه نخست امسال افزود: در این مدت اقدامات خوبی در حوزه انتظامی و دریابانی کیش صورت گرفته است.

وی گفت: فرهنگ ترافیکی جزیره از نگرانی های ما بود که پارسال در نیمه نخست با افزایش محسوسی در حوزه تصادفات تصادفات مواجه بودیم و در این حوزه مجبور بودیم با وجود برخی مقاومتها، سختگیری ها را افزایش دهیم.

فرمانده ویژه انتظامی جزیره کیش اضافه کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته و چهار ماهه اول امسال با اعمال سختگیری های ترافیکی شاهد کاهش تصادفات در جزیره بودیم.

وی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ما مصمم هستیم و در جزیره امروز موادمخدر نایاب شده به طوری که قیمت هر گرم ماده مخدر و روانگردان شیشه بالغ بر ۳۲۰ هزار تومان است که قابلیت خرید برای هر کسی نیست.

وی تاکید کرد: ورود محموله های مواد مخدر به کیش از ۲۵ کیلوگرم در سال گذشته اکنون به یک کیلو و ۶۰۰ گرم رسیده و این در واقع به دلیل تمرکز بر مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر بدست آمده است.

جهانبخش اظهار داشت: امسال در چهار ماهه نخست ۳۹۶ نفر افراد معتاد، بدون مکان و کسانی که می توانستند برای جزیره مزاحمت ایجاد کنند، دستگیر و بر اساس تصمیم شورای تامین از جزیره ترد شدند.

وی گفت: در حوزه دریا هم اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در ۵ ماهه گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در آبهای پیرامونی جزیره که به مقصد بوشهر بارگیری شده بود، کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۵ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق نیز در اطراف این جزیره کشف و ضبط شده است.

فرماندهی ویژه انتظامی کیش اظهار داشت: برخورد با تورهای غیرمجاز صیادی که تهدید جدی برای حیات و نسل موجودات دریا هستند در دستور کار دریابانی قرار دارد به طوری که در سال گذشته ۱۰ هزار متر و در چهار ماهه نخست امسال حدود ۱۲ هزار متر از این تورها جمع‌آوری شده است.

وی تاکید کرد: حفظ محیط زیست دریایی جزیره کیش به عنوان اصلی ترین مزیت گردشگری آن یک ضرورت است که در دریابانی نظارت جدی بر این موضوع داریم.

در این نشست، فرمانده انتظامی جزیره کیش با اهداء لوح تقدیر و جوایزی از یک سال تلاش اصحاب رسانه این جزیره قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12221
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.