• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

جمعی از دانش آموزان کیش عازم مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور شدند

  • کد خبر : 1211
  • 10 آبان 1395 - 21:14
جمعی از دانش آموزان کیش عازم مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور شدند

با بدرقه جمعی از مسئولین جزیره کیش، ۴۰ نفر از دانش آموزان بسیجی جزیره کیش در قالب یک کاروان عازم بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور شدند. به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از کیش پرس، جمعی از دانش آموزان بسیجی جزیره کیش عصر یک شنبه در قالب یک کاروان ۴۰ نفره […]

با بدرقه جمعی از مسئولین جزیره کیش، ۴۰ نفر از دانش آموزان بسیجی جزیره کیش در قالب یک کاروان عازم بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور شدند.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از کیش پرس، جمعی از دانش آموزان بسیجی جزیره کیش عصر یک شنبه در قالب یک کاروان ۴۰ نفره به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه و آموزش و پرورش کیش برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در ۸ سال دفاع مقدس سفری ۵ روزه را آغاز کردند.

بنابراین گزارش، سرگرد ابراهیم خادمی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور به خبرنگار ما گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش تفکر بسیجی و انقلابی با همکاری سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای اعزام دانش آموزان علاقمند به انقلاب و ایثار وشهادت به مناطق عملیاتی فراخوانی داده شد که با استقبال بسیار بالایی از سوی دانش آموزان بسیجی روبرو شد.

خادمی زاده با اظهار خوشنودی از استقبال دانش آموزان بسیجی و رضایت خانواده های آنان با حضور در کاروان اعزامی اظهار کرد: زمانی که وارد جزیره کیش شدم فکر نمی کردم که ساکنان جزیره کیش در کسوت بسیجی فعالیت بالایی داشته باشند اما امروز با همکاری آموزش و پرورش تعداد ۴۰ دانش آموز در حال اعزام هستند و ثبت نام های دانش آموزان داوطلب اعزام چه در مدارس و چه در سپاه بیش از ۲۰۰ نفر بود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف انقلاب و آرمان های شهدا باید بسیار قوی عمل کرد افزود: برای اینکه بهتر بتوانیم نسل جدید و نسل های بعدی انقلاب را با آرمان ها و اهداف انقلاب بیشتر آشنا کنیم نیاز است تا از حمایت های بیشتری از سوی مسئولان برخوردار شویم.

به گفته این مقام مسئول در سپاه کیش کاروان اعزامی راهیان نور جزیره مرجانی کیش را یک راوی، یک طلبه، یک امدادگر و یک سرپرست همراهی می کنند.

دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش کیش نیز هدف از اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی را آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس دانست و گفت: پس از سه سال وقفه که در اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی در جزیره کیش به وجود آمده بود امسال تعداد ۴۰ تن از دانش آموزان به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی افزود: نسل جدید سال های دفاع مقدس را درک نکرده اند و با معنویتی که در این مناطق حاکم است آشنایی ندارند به همین دلیل حضور در مناطق عملیاتی می تواند شرایط بهتری برای آشنایی آنان با علت حضور دانش آموزان و جوانان در ۸ سال دفاع مقدس در اختیار آنان قرار دهد.

جاویدی با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزن بسیجی برای اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس قول داد در سال های آتی تعداد بیشتری از دانش اموزان در قالب کاروان های راهیان نور به اردو اعزام شوند.

ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز باحضور در مراسم بدرقه دانش آموزان بسیجی راهیان نور با اشاره به اینکه تا زمانی که دانش آموزان و دیگر نسل های جدید شرایط مناطق عملیاتی را که در آن روز پدران یا دیگر اعضای خانواده هایشان در آن حضور نداشتند به چشم نبینند روایت های ما نمی تواند به تنهایی بازگو کننده واقعیت های آن روز های جنگ تحمیلی باشد گفت: باید در صحنه حضور داشته باشند و ببینند که رزمندگان در چه شرایطی زندگی کرده و از خاک پاک میهن اسلامی خود دفاع کردند.

وی تاکید کرد: سال های دفاع مقدس روزگانی است که تاریخ هرگز نخواهد توانست آن ها را به درستی ثبت کرده یا به تصویر بکشد.

رضوانی با بیان اینکه دانش آموزان امروز آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند تاکید کرد: اگر اینده سازان ایران اسلامی با فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس آشنا شوند و آگاه شوند که چگونه مقاومت هایی برای رسیدن به این مرحله از رشد توسط فرزندان این آب و خاک صورت گرفته قطعا آینده آن ها تضمین شده و می توانند در آینده مسئولان خوبی برای کشور خود باشند.

کاروان دانش آموزان بسیجی راهیان نور عصر روز یک شنبه در میان بدرقه مسئولان سپاه و بسیج، آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های دانش آموزان به مدت ۵ روز عازم بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور شدند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1211
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.