• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مرکز جامع هواپیماهای فوق سبک در جزیره کیش راه ‌اندازی شد/ پرواز پاراگلایدرها در آسمان کیش +تصاویر

  • کد خبر : 11761
  • 24 تیر 1397 - 10:14
مرکز جامع هواپیماهای فوق سبک در جزیره کیش راه ‌اندازی شد/ پرواز پاراگلایدرها در آسمان کیش +تصاویر

همزمان با فرود دو فروند هواپیمای فوق سبک شرایط اولیه برای پرواز این پرنده‌ها و پاراگلایدرها در جزیره کیش فراهم شد که در آینده به مرکز جامع و تخصصی هوانوردی عمومی تبدیل خواهد شد.

احمد درخشان سرپرست شرکت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: جزیره کیش به‌دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری بالا و فراهم بودن زیر‌ساخت‌های لازم، پتانسیل خوبی برای ایجاد یک مرکز جامع آموزش هوانوردی برای هواپیماهای فوق سبک دارد، بدین منظور ظهر امروز دو فروند هواپیمای فوق سبک از زرقان فارس به این جزیره آمدند و افراد دیگری که تمایل دارند نیز می‌توانند هواپیمای شخصی خود را بیاورند و در واقع این کار در سطح بالاتر و با آموزش‌های معتبر شبیه فراهم کردن همان امکانات و شرایطی است که برای قایق‌های شخصی صورت گرفته است.

وی افزود: هواپیماها در کیش مستقر خواهند شد، آشیانه‌ای در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و یک شرکت هم در حال دریافت مجوزهای لازم هست که بتواند آموزش‌های لازم به‌همراه گواهینامه‌های مورد نیاز را در زمینه پروازی به علاقمندان بدهد و علاوه بر آن از هواپیماها تعمیر و نگهداری کند و حتی خلبان هم می‌تواند در اختیار این هواپیماها قرار دهد.

درخشان با اشاره به اینکه هواپیماهای فوق سبک می‌توانند پروازهای برد متوسط را طی کنند، افزود: با راه‌اندازی رسمی این مرکز، کیش مرکز پروازهای برد متوسط به بندرعباس، بندرلنگه، هندورابی، شیراز و …  تبدیل خواهد شد، که علاوه بر جنبه گردشگری می‌توان از آنها به‌عنوان تاکسی هوایی و یا استفاده در موارد اتفاقات و حوادث نیز استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون باند پروازی مورد نیاز هواپیماهای فوق سبک در جزیره کیش وجود دارد، افزود: این هواپیماها با همین شرایط کنونی باند هم می‌توانند در آنجا به پرواز در بیایند ولی نیاز به تکمیل برخی تجهیزات و کمی بهسازی از جمله رنگ‌آمیزی دارد که طی برنامه‌ زمان‌بندی شده در حال اجراست و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، یکی از وظایف شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌ها فعالیت در زمینه امور توسعه‌ای است که باید خدمات لازم از جمله مسئله سوخت را هم فراهم کرد که حداکثر ظرف ۲ ماه آینده این‌کارها انجام خواهد شد.

 

پاراگلایدرها هم در آسمان کیش پرواز خواهند کرد

 

کاپیتان محمدتقی جدیدی مدیرعامل سابق کیش ایر که به‌عنوان مدیریت شرکت خدمات دهنده برای هواپیماهای فوق سبک در این جلسه حضور داشت گفت: با توجه به پتانسیلی که جزیره کیش دارد به این نتیجه رسیدیم که می‌توان مدرسه هوانوردی را در جزیره کیش تأسیس کرد و این پیشنهاد به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش داده شد و به‌خوبی از آن استقبال شد و با توجه به شرایط خاصی که منطقه آزاد کیش دارد می‌توان از حضور اساتید خارجی و یا تهیه آسان‌تر تجهیزات و موارد دیگر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرف اخذ مجوزهای لازم برای آموزش به علاقمندان به پرواز هستیم، گفت: در حال حاضر با توجه به رویکرد دولت در سازمان هواپیمایی کشوری شرایط برای خرید هواپیمای شخصی تا حد بسیار زیادی تسهیل شده و تقریباً هر شخصی می‌تواند آموزش‌های لازم برای پرواز با هواپیماهای فوق سبک را ببیند، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پرنده شخصی فوق سبک وجود دارد که در حال حاضر با حدود ۶۰ الی ۱۴۰ هزار یورو می‌توان یک هواپیمای فوق سبک خریداری کرد.

جدیدی با شاراه به اینکه با تجهیز باند پروازی موجود در جزیره و با توجه به مهیا بودن شرایط می‌توان از آن برای نشست و برخاست پاراگلایدرها نیز استفاده کرد، افزود: با توجه به نزدیکی هندورابی به جزیره کیش و فراهم بودن برخی زیرساخت‌ها در این جزیره و همچنین خلوت بودن آسمان آنجا، می‌توان از هندورابی به‌عنوان یک مکمل هم برای گردشگری و هم آموزشی در این زمینه حضور داشته باشد.

هواپیما

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11761
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خبر بسیار خوب و امیدوار کننده ای بود اما بهتر است اول با ارسال درخواست به سازمان هواپیمایی کشوری از سازمان بخواهید تا از هیئت دولت علت ممنوعیت ورود هواپیماهای سبک و فوق سبک را که از اسفند ماه ۱۳۹۶ اعمال نموده است را جویا شوید .
    تا آنجایی که بنده اطلاع دارم گفته اند که کالای لوکس است.
    در حال حاضر سازمان مجوز ورود را صادر میکند ولی تعرفه همچنان بسته است و دفتر مقررات صادرات و واردات مستقر در نمایشگاه بین المللی با دستور مستقیم وزیر میتواند بطور موردی تعرفه را باز کند که تا کنون به هیچ کس مجوزی نداده و در حال بررسی است.
    تحریم بیرون از کشور را داریم تحریم داخلی هم خودمان درست کرده ایم و اینگونه جلوی پیشرفت هوانوردی عمومی به راحتی گرفته شده است. امیدوارم در تلاشتان موفق باشید.

  2. سلام خسته نباشید..هزینه تقریبی اموزش خلبانی در این موسسه چه قدر هست و اینکه آیا با قد ۱۶۰ سانتی متر و جنسیت مونث میشه در این موسسه آموزش دید؟ ممنون

  3. میخام شرکت کنم درکلاسهای اموزش شرایطش رابرام بگید