• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آغاز بهسازی بازار ماهی کیش

  • کد خبر : 11707
  • 21 تیر 1397 - 17:54
آغاز بهسازی بازار ماهی کیش

طرح نوسازی و بهسازی بازار فروش ماهی جزیره کیش با هدف رفع مشکلات و بهبود شرایط فیزیکی عرضه و نگهداری آبزیان آغاز شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از ایرنا، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بازار ماهی جزیره کیش به دلیل مشکلات بهداشتی و تهویه علاوه بر کارکنان و عرضه کنندگان ماهی این مرکز، موجب نارضایتی شهروندان و گردشگران از وضعیت این بازار شده بود.
مصطفی خانزادی افزود: با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای رسیدگی به وضعیت بازار ماهی کیش، طرح بهسازی، توسعه و ساماندهی این بازار تدوین و آغاز شد.
وی اظهار داشت: در طراحی جدید این بازار با اضافه شدن ساختمانی جدید، بازار ماهی کیش از نظر فضا توسعه می یابد و بر اساس این طراحی فضاهای پشتیبانی از محل عرضه ماهی جدا می شود تا از نظر بهداشتی و تهویه بوی نا مطبوع، مشکلات برطرف گردد.
خانزادی گفت: در طرح توسعه بازار ماهی، یک سالن با ۱۲ غرفه عرضه ماهی با کفپوش یکپارچه و با مقاومت بالا و رعایت مسایل بهداشتی و نیز شبکه جمع آوری فاضلاب استاندارد تعبیه شده است. 
خانزادی اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه ، بهسازی و ساماندهی این بازار، پس از اینکه ماهی ها با خودروی حمل آبزیان وارد محل تخلیه می گردد ، بلافاصله ماهی ها در حوضچه های ویژه شستشو قرار داده شده و سپس به صندوق های مخصوص نگهداری در یخ و پس از آن محل عرضه منتقل می شوند.
وی اضافه کرد: بازار جدید دارای چند سردخانه است که بنا بر نوع ماهی و شرایط نگهداری آن مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین ۲ دستگاه یخ ساز نیز برای تولید پودر یخ مورد نیاز عرضه کنندگان ماهی پیش بینی شده است.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی بازار ماهی کیش بوی نامطبوع و زننده ناشی از ضایعات ماهی در محل بازار عرضه بود که به این دلیل با منفک کردن بخش امحاء از بازارچه عرضه، تمامی ضایعات ماهی ها به اتاقک امحاء منتقل و روزی ۲ بار از محدوده بازار خارج می شود.
خانزادی افزود: با توجه به جدا سازی بخش پشتیبانی از محل عرضه و منفک شدن فضای پاک کردن و بسته بندی ماهی از غرفه ها، نظارت مستمر بر فعالیت همه بخش ها وجود دارد تا ضمن رعایت موازین بهداشتی، پروسه عرضه و نگهداری ماهی نیز در کمال سلامت و بر اساس استانداردهای غذایی باشد.
وی طراحی محل استراحت کارگران بازار، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و ایستگاه تاکسی را از دیگر شاخصه های طرح توسعه بازار ماهی کیش برشمرد و گفت: طرح بهسازی این بازار تا ۲ ماه آینده بهره برداری می رسد.
با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی جزیره کیش و دسترسی به آبزیان دریایی به عنوان یکی از ارزشمندترین نیازهای تغذیه ای در سبد خوراک خانواده ها، بازار ماهی کیش از جمله اماکن مورد توجه و تردد شهروندان و گردشگران است.
جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است. 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11707
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.