• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

احداث جنگل ۱۰۰ هکتاری با گونه های گیاهی مناسب اقلیمی کیش/۵۲۳ هکتار مساحت فضای سبز/ ۱۵ هزار مترمکعب در روز آب مورد نیاز فضای سبز

  • کد خبر : 11675
  • 17 تیر 1397 - 22:40
احداث جنگل ۱۰۰ هکتاری با گونه های گیاهی مناسب اقلیمی کیش/۵۲۳ هکتار مساحت فضای سبز/ ۱۵ هزار مترمکعب در روز آب مورد نیاز فضای سبز

مدیر خدمات شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش گزارشی از اقدامات انجام شده در توسعه فضای سبز کیش در طول سه ماه نخست سال ۹۷ ارائه داد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، رضا حاکمی مدیر خدمات شهری کیش اظهار داشت: در طول سه ماه نخست امسال اقدامات گسترده ای در جهت توسعه و نگهداری فضای سبز جزیره کیش اعم از خاکریزی، بهسازی و آماده سازی، تهیه و کاشت گل های فصلی و انواع درخت و درختچه انجام شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۵۲۳ هکتار از مساحت جزیره کیش تحت پوشش فضای سبز قرار دارد ، افزود: از این میزان بیش از ۵۱ هکتار به مساحت چمن کاری و بیش از ۲۲ هکتار نیز به مساحت گیاهان پوششی و گل های فصلی اختصاص داشته و مابقی فضای سبز با درخت و درختچه ، پوشش داده شده است.
حاکمی با بیان اینکه برای نگهداری ایده آل فضای سبز جزیره روزانه به ۱۵ هزار متر مکعب آب برای آبیاری فضای سبز کیش مورد نیاز است، تصریح کرد: بطور میانگین روزانه فقط ۱۲ هزار متر مکعب آب تامین می شود که از این میزان ۹ هزار و ۷۵۰ متر مکعب از پسآب برگشتی تصفیه خانه های کیش و ما بقی از آب شیرین استفاده می شود.
وی با بیان اینکه به منظور صرفه جویی در مصرف آب و همچنین شروع فصل گرما، در بخشی از مناطق گیاهان پوششی جایگزین چمن ها شده اند، افزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۹۷۱ متر مربع گیاهان پوششی از قبیل آلترنانترا، پاپیتال، پورتولاکا ، ودلیا، نیلوفر رونده، ناز سدوم و اسیتاسیا که شرایط نگهداری مطلوب تر و نیاز آبی کمتری دارند جایگزین چمن کاری و گل های فصلی شدند.
مدیر خدمات شهری کیش در ادامه گفت: در همین مدت، در مجموع حدود ۹۰۰ اصله درخت کنوکارپوس، باهونیا، چریش، ابریشم، لور، پالم، کاسیا و تابیبویا ، ۲۱ هزار و ۶۰۰ اصله درختچه از انواع گل کاغذی، ختمی، جاتروفا، تویتیا و لگنوم، ۳ هزار و ۵۰۰ متر پرچین، ۴۰ هزار بوته گل در گلدان ها، در پارک های ساحلی ، فضاهای عمومی و میادین جزیره کاشته شده است و در همین مدت، ۷۸۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع سمپاشی آفات گیاهی و ۹۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم کود دهی و تقویت خاک، انجام شده است . هرس کاری درختان و چمن ها، فرم دهی شمشادها و درختچه ها نیز جهت زیبایی فضای سبز کیش به صورت مستمر انجام می شود.

وی در خصوص برنامه های آتی توسعه فضای سبز کیش با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات این حوزه، انتخاب مشاور طرح نگهداری و توسعه فضای سبز کیش است، گفت: این اقدام با هدف شناخت معایب، تعیین گونه های مناسب اقلیم، مدیریت مصرف آب با اصلاح روش ها و توسعه زیر ساخت آبیاری ، انجام خواهد شد.
مهندس حاکمی در بحث توسعه فضای سبز از احداث جنگل ۱۰۰ هکتاری در کیش خبر داد و اظهار داشت: در این طرح زیر ساخت های مورد نیاز آبیاری با شیوه های نوین مدیریت مصرف آب و همچنین گونه های گیاهی مناسب اقلیم جزیره پیش بینی شده است.
مدیر خدمات شهری کیش در ادامه گفت: این طرح در مرحله جانمایی و تهیه نقشه های اجرایی قرار دارد و به محض تصویب و ابلاغ، فاز نخست آن اجرایی می شود.
وی در پایان گفت: اجرا و توسعه فضای سبز منطقه نوبنیاد نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سال جاری قرار دارد.
شایان ذکر است ، سرانه فضای سبز کیش۱۳۰ متر مربع است که این میزان بیش از ۱۰ برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11675
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.