• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

معرفی ۴ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی به مراجع قانونی /با عرضه کنندگان مواد خوراکی غیربهداشتی به‌طور قاطع برخورد می‌کنیم

  • کد خبر : 11660
  • 17 تیر 1397 - 13:25
معرفی ۴ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی به مراجع قانونی /با عرضه کنندگان مواد خوراکی غیربهداشتی به‌طور قاطع برخورد می‌کنیم

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از معرفی ۴ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی به مراجع قانونی بدلیل عدم رعایت قوانین بهداشتی در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر محمدرضا رضا نیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص فعالیت‌های بهداشت محیط در خرداد ماه گفت: نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد خوراکی و انجام بازدیدهای بهداشتی از جمله وظایف و ماموریت های واحد بهداشت محیط این مرکز است که به صورت مستمر انجام می شود.

وی  اعلام کرد در خرداد ماه امسال ۸۲۷ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آرایشی در سطح شهر صورت گرفته است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر اهمیت نظارت بر واحدهای نانوایی در جزیره گفت: این واحدها نقش مهمی در تأمین و ارتقای سطح سلامت مردم دارند از این رو در گشت‌های مشترک و فردی این مراکز توسط بازرسان بهداشت محیط ۲۰ مورد نمونه‌برداری نان در این ماه انجام شد.

رضا نیا با اعلام اینکه با افرادی که اقدام به عرضه مواد خوراکی غیربهداشتی می‌کنند بدون مماشات برخورد قانونی صورت می گیرد، گفت: در بازدیدهای انجام شده تعداد ۴ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی که اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند، ۱۸مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک، ۵۳ مورد صدور صلاحیت بهداشتی، ۲ مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۲۱ مورد نمونه برداری میکربی از آب آشامیدنی، از اهم فعالیت‌های این واحد در خرداد ماه ۹۷ بوده است.

دکتر رضانیا با بیان اینکه پنج تیم نظارتی به طور مستقیم کار نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را بر عهده دارند، تصریح کرد: علاوه بر این، شماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۲۳۳۱۱ و سامانه  ۱۹۰ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص مسایل و مشکلات بهداشتی است.

به گفته رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، بازدیدهای دوره ای از مراکز توزیع مواد غذایی و خوراکی همچنان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11660
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.