• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تصفیه ۹۰۷ هزار متر مکعب فاضلاب / تامین ۸۰ درصد آب فضای سبز جزیره کیش از فاضلاب

  • کد خبر : 11594
  • 14 تیر 1397 - 15:16
تصفیه ۹۰۷ هزار متر مکعب فاضلاب / تامین ۸۰ درصد آب فضای سبز جزیره کیش از فاضلاب

مدیر آب و فاضلاب معاونت امور شهری و محیط زیست کیش از تصفیه ۹۰۷ هزار و ۹۳۱ متر مکعب فاضلاب در ۴ تصفیه خانه کیش در طول سه ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران ، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، محمد صادقی مدیر آب و فاضلاب معاونت امور شهری و محیط زیست کیش ضمن اشاره به اینکه پساب خروجی تصفیه های های فاضلاب جزیره برای آبیاری فضای سبز کیش مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۷، در تصفیه خانه مرکزی کیش ، ۱۳ هزار متر مکعب و در تصفیه خانه شمال ۷۹۳ هزار و ۲۰۷ متر مکعب فاضلاب تصفیه شد. همچنین، در تصفیه خانه میر مهنا ۱۸ هزار و ۶۰۰ متر مکعب و در تصفیه خانه جنوب ۸۳ هزار و ۱۲۴ متر مکعب فاضلاب تصفیه شد.

وی یاد آور شد: طی این مدت، ۸۰ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز کیش توسط ۴ تصفیه خانه جزیره تامین شده است.

مهندس صادقی در ادامه گفت: فاضلاب در جزیره از طریق خطوط تحت فشار به طول ۶۳ هزار و ۳۰۰ متر و همچنین در خطوط انتقال فاضلاب ثقلی ۱۱۲ هزار و ۱۷۰ متر و ۳۵ ایستگاه پمپاژ فاضلاب منتقل می شوند.

وی ، شستشوی ۲۷ هزار و ۲۳۲ متر از شبکه فاضلاب توسط واترجت و لایروبی و ۲۲ هزار و ۴۲۵ متر مکعب فاضلاب توسط تانکر را از دیگر اقدامات این مدیریت دانست.

لازم به ذکر است، با توجه افزایش تولید فاضلاب ، عدم کفایت ظرفیت تصفیه خانه های قدیمی و فرسودگی آنها و نیاز مبرم جزیره به تامین آب برای فضای سبز، تصفیه خانه ۱۰ هزار متر مکعبی شمال کیش در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. استفاده مجدد از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز، ذخیره لجن تولیدی به عنوان کود برای بهبود خاک و توسعه فضای سبز و همچنین عملکرد مناسب در شرایط افزایش جمعیت کیش که افزایش ناگهانی فاضلاب را در پی دارد از مزیت های این تصفیه خانه است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11594
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.