• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بازیافت بیش از ۸هزار تن زباله در ۳ ماه

  • کد خبر : 11506
  • 10 تیر 1397 - 16:04
بازیافت بیش از ۸هزار تن زباله در ۳ ماه

طی سه ماه نخست سال ۹۷، حدود ۸ هزار و ۲۴۶ تن زباله شهری وارد سایت بازیافت جزیره کیش شده است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، علاوه بر زباله های شهری، یک هزار و ۳۴۳ تن مواد و ضایعات فضای سبز، یک هزار و ۹۹ ‌تن ضایعات حجیم شهری و ۶ ‌تن زباله های بیمارستانی در جزیره کیش بازیافت شدند.

بنابر این گزارش، ۶۱۲ تن کارتن و کاغذ، ۴۹۱ تن مواد بازیافتی از درب منازل و ۳۳۸ تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع آوری شدند. شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که وارد سایت بازیافت کیش می شود.

این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند ، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین ، طی این مدت در مجموع ۴۷۲ تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت (PT) به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

این گزارش حاکی است، به طور متوسط ماهانه تعداد ۲۳۱ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، تعداد ۱۴ نفر در بخش جمع اوری زباله و تعداد ۳۱ نفر در بخش خدمات بازیافت و دفع پسماند در نه ماهه نخست امسال فعالیت کردند.

در جزیره کیش، ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه ۹ خودرو جمع آوری پسماند ، ۱۷خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز در سایت، سرند کود کمپوست ، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظران بر سطح شهر و تمام مراکز تجاری ، سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش است.

لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می شود، فرهنگ ترویج جدا سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه ورود جزیره کیش آموزش داده می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11506
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.