• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

مسؤولان کیش مسائل دیگر را کنار بگذارند و به اقتصاد بپردازند

  • کد خبر : 11481
  • 08 تیر 1397 - 18:34
مسؤولان کیش مسائل دیگر را کنار بگذارند و به اقتصاد بپردازند

امام جمعه کیش گفت: مسؤولان جزیره کیش لازم است بسیاری از کارهای دیگر را کنار بگذارند و در حوزه اقتصادی که امروز اولویت کشور و جزیره کیش است، وارد شده و برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به اهمیت جایگاه اقتصاد در دین و اجتماع پرداخت و افزود: اقتصاد از اساسی‌ترین مسائل زندگی بشر است و بشر نمی‌تواند بدون توجه به مسائل اقتصادی زندگی کند.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مورد توجه ویژه آموزه‌های دینی است، افزود: رسول گرامی اسلام ۱۴۰۰ سال قبل مسئله اقتصاد را جزء مسائل مهم اسلام می‌دانست و در قالب دعا شکوفایی اقتصادی را از خدا طلب می‌کرد و در جایی از خدا می‌خواهد که اقتصاد مردم را شکوفا گرداند و بین مردم و اقتصاد مردم فاصله نیاندازد.

وی افزود: به فرموده پیامبر اسلام، اگر اقتصاد نباشد مردم نماز نمی‌خوانند و روزه نمی‌گیرند و واجب‌های الهی ترک می‌شود و این واقعیتی است که فقر آنقدر خطرناک است که انسان را در آستانه کفر قرار می دهد، ملتی که با اقتصاد فاصله داشته باشد و فقیر باشد، دینداری آن ملت بسیار مشکل است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه امروز در مرحله تشدید جنگ اقتصادی آمریکا با ایران و افزایش تحریم‌ها هستیم، افزود: با خروج آمریکا از برجام به‌طور طبیعی برخی تحریم‌ها تشدید شده و جنگ اقتصادی شدت گرفته است و باید با هماهنگی کامل ستاد مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن را تشکیل داد تا ان‌شالله در این جنگ هم پیروز شویم و این تحریم های ظالمانه بی اثر بشود.

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه از طرح سه راهکار برای بی اثر کردن تحریم‌ها یاد کرد و افزود: اولین حرکتی که می‌تواند اثرگذار باشد این است که باید باور عمومی بر اینکه راه حل مشکلات اقتصادی در وابستگی اقتصادی است، از بین برود و باید به این باور برسیم که توانمندی‌های ملی فراوانی وجود دارد که می‌تواند باعث رونق اقتصادی گردد، کاری که کشورهای دیگر از جمله آلمان و ژاپن انجام دادند و توانستند به موفقیت اقتصادی برسند و امروز ژاپن جزء ۵ قدرت اقتصادی جهان است، آنها به توانایی‌های داخلی اتکا کردند و بحث حمایت از کالای داخلی را جدی گرفتند و باور داشتند که با توانمدی های داخلی می‌شود کشور را اداره کرد.

وی پرهیز از خام فروشی مواد و مخصوصاً نفت را دومین مسئله‌ای عنوان کرد که می‌توان با آن بر تحریم‌ها غلبه کرد و افزود: متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد ما وابسته به نفت است و برای اینکه در زمان تحریم‌ها ایستادگی کنیم باید از خام فروشی فاصله بگیریم و با این کار میتوانیم سیاست‌های تحریمی را از بین ببریم.

حسن‌زاده اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از عوامل یاری دهنده اقتصاد دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی و یا اقتصاد جدا شده از نظام بین‌المللی نیست، بلکه یک نسخه بومی شده‌ای از اقتصاد متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه کیش با ذکر اینکه امروز باید به مسائل اقتصادی بیشتر بپردازیم، افزود: مسئولان جزیره کیش مخصوصاً تیم اقتصادی باید به مسئله اقتصاد توجه ویژه داشته باشند و برنامه‌ریزی کرد، لازم است بسیاری از کارهای دیگر را کنار گذاشت و در حوزه اقتصادی که امروز اولویت کشور و جزیره کیش است، وارد شد و برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به اقتصاد همه گروه‌ها توجه شود، گفت: باید به اقتصاد کارگران توجه کرد و از حق و حقوق آنها دفاع کنیم که مسئولان در قوه قضائیه نقش بسیار مهمی در این امر دارند، باید به اقتصاد بازاریان، کسبه، تجار و همچنین سرمایه گذارانی که سرمایه خود را به جزیره آورده‌اند توجه کرد و از آنها حمایت کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11481
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.