• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مسئله جهان امروز، تقابل ادیان نیست؛ تقابل موحدین عالم و استعمارگران جهانی است

  • کد خبر : 11203
  • 19 خرداد 1397 - 15:11
مسئله جهان امروز، تقابل ادیان نیست؛ تقابل موحدین عالم و استعمارگران جهانی است

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه در گستره و عمق نگاه امام راحل(ره) تقابل با اسرائیل تقابل ادیان و مذاهب نبوده و نیست گفت: جنگ امروز، تقابل تمام موحدین عالم با استعمارگران و ظالمان جهانی است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کیش پرس، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی اظهار کرد: اگر بخواهیم تقوی در جامعه نهادینه شود باید یکدیگر را به تقوی سفارش کرده و متذکر شویم.

وی با توصیه به مسئولان در سفارش و تذکر تقوی به کارکنان و پرسنل سازمانی خود افزود: اگر والدین فرزندان مسلمان، سالم و در خط دین می خواهند خوب است حداقل هفته ای یکبار آنان را به تقوی الهی دعوت و سفارش کنند.

خطیب جمعه کیش با تقدیر از حضور پرشکوه کیشوندان در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار از رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دیگر ملت های مظلوم در منطقه و جهان افزود: روز قدس از ابتکارات رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی است و سنت حسنه ای است که از ایشان باقی مانده و تا ظالمی در جهان وجود دارد روز قدس نیز وجود خواهد داشت.

وی با نگرش به دیدگاه امام خمینی (ره) به روز جهانی قدس افزود: توجه به گستره نگاه و عمق نگان امام (ره) به مسئله فلسطین و قدس بسیار تامل برانگیز و مهم است.

امام جمعه کیش ادامه داد: از نگاه امام قضیه قدس یک قضیه اسلامی است و منازعه عرب و صهیونیست یا منازعه خاورمیانه -صهیونیست یا فلسطین – صهیونیسم نیست بلکه از گستره نگاه عمیق امام این منازعه، منازعه موحدین عالم و صهیونیسم، منازعه مسلمانان و مستضعفان جهان با تمام کفر و استکبار جهانی است.

وی افزود: امام (ره) براین باور بود که اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل اشغال تدریجی کشورهای حاشیه نیست بلکه همه کشورهای منظقه در تیررس غصب توسط صهیونیسم قرار دارند و آن ها به دنبال تسخیر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تمام کشورهای منطقه هستند.

خطیب جمعه کیش متذکر شد: امام راحل(ره) همواره مسئله یهود را از رژیم صهیونیسم جدا دانسته و بارها براین مسئله متذکر شدند که صهیونیسم در اصل اهل مذهب نیست و تقابل و جنگ امروز ، تقابل ادیان نیست بلکه جنگ میان موحدین عالم و استعمارگران است.

وی افزود: به باور و اعتقاد امام امروز در یک سو جبهه موحدین و در سوی دیگر جبهه کفر و استکبار قرار دارد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به توصیه و سفارش امام راحل (ره) به بزرگد اشت روز قدس و برگزاری باشکوه این روز تاکید کرد: قدمت نگام امام به مسئله فلسطین نشان از این دارد که امام قبل از انقلاب و از ابتدای شکل گیری و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل نسبت به این مسئله حساسیت داشته و همواره از خطر بزرگ و ستم این رژیم جعلی هشدار می دادند.

وی تصریح کرد: منطقی ترین سخن در خصوص فلسطین و رژیم غاصب اسرائیل را امام (ره) مطرح کردند و فرمودند « این رژیم غاصب،  غده سرطانی، جعلی و ساختگی است و باید از بین برود.»

امام جمعه کیش با تقدیر از مردم جزیره کیش در برگزاری با شکوه  احیاء و شب های قدر گفت: در ۱۰ بازار جزیره کیش در این ایام از روزه داران با افطار پذیرایی و نماز جماعت در ظهر و مغرب و عشا برگزار شد همچنین تمامی مساجد و تکایای کیش در ایام ماه مبارک رمضان مراسم افطار و پذیرایی از روزه داران و احیائ لیالی قدر را برگزار کردند.

وی همچنین از تمامی روزه داران و مومنان جزیره کیش برای حضور در نماز عید فطر و پرداخت زکات فطر دعوت کرد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن و روزه دار جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

/ حسین زاده

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11203
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.