• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حمایت از کالای ایرانی سیره علما و مفاخرایرانی است/ ۱۵ خرداد سند مخالفت ملت مقابل استبداد بود

  • کد خبر : 11100
  • 11 خرداد 1397 - 23:11
حمایت از کالای ایرانی سیره علما و مفاخرایرانی است/ ۱۵ خرداد سند مخالفت ملت مقابل استبداد بود

امام جمعه کیش با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی است گفت: حمایت از کالای ایرانی مخصوص امروز نیست بلکه سیره علما و مفاخرایران در دوران معاصر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زادهبه گزارش کیشوند نیوز به نقل از کیش پرس، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی بر رعایت احتیاط در مصرف بیت المال تاکید کرد وافزود: احتیاط در رعایت بیت المال ازمصادیق مهم تقوی الهی است.

وی با توصیه به مسئولان و کسانی که بیت المال را دراختیار دارند تاکید کرد: مسئولان درمصرف بیت المال نهایت احتیاط را داشته باشند.

خطیب جمعه کیش با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امام راحل(ره) که در زمان خود در عرصه تقوی کم نظیر بودند به شدت درخصوص مصرف بیت المال احتیاط می کردند حتی دررابطه با سهم امام که دراختیار ایشان قرارداشت.

وی با تسلیت سالروز ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین(ع) با بیان فرمایشی ازرسول گرامی اسلام(ص) اظهارکرد: اگرمردم واقعا بر دایره محبت علی(ع) جمع می شدند خداوند اصلا جهنم را خلق نمی کرد.

امام جمعه کیش افزود: ولاء و دوستی حضرت علی(ع) آنچنان ارزشمند است که برهردل و ملتی دوستی حضرت سایه افکند آن ملت در دنیا و آخرت سربلند خواهد بود.

وی شبهای قدررا فرصتی ارزشمند خواند که از سوی خداوند رحمان به انسان عنایت شده است و افزود: بنابرحدیثی ازرسول گرامی اسلام (ص) حضرت موسی(ع) در گفتگویی با خداوند متعالی نزدیکی به خداوند، رحمت الهی، عبوراز پل صراط و خشنودی خداوند را درخواست کرد که بیداری در شب های قدر، ترحم بر بندگان خدا، صدقه و اقامه نماز پاسخ خداوند متعالی به پرسش های حضرت موسی (ع) بود.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به مناسبت های رحلت بنیانگذارانقلاب اسلامی، سالروز قیام ۱۵ خرداد، سالروز زندانی شدن امام راحل(ره) به دست رژیم ستم شاهی و سالروز مراسم نمازو تشییع پیکرامام راحل(ره) درهفته آینده و تسلیت این ایام افزود: حدود ۱۰ میلیون نفراز سراسر کشوردراین مراسم حضور یافتند.

وی با تاکید برحساسیت امام راحل(ره) در بزرگداشت ۱۵ خرداد افزود: امام راحل(ره) بزرگداشت ۱۵ خرداد را بزرگداشت ارزش های انسانی در طول تاریخ دانسته و معتقد بودند همانطور که به روز عاشورا اهمیت داده می شود باید روز ۱۵ خرداد را زنده نگاه داشت و ملت های مظلوم و مسلمان نباید از این دو روزغفلت کنند.

امام جمعه کیش تصریح کرد: ۱۵ خرداد سند مخالفت ملت مقابل استبداد بود.

وی رمزموفقیت امام خمینی(ره) وشروع انقلاب عظیم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی را اخلاص امام عنوان کرد و افزود: تمام فعالیت های امام از زمان تحصیل تا تدریس و قیام همواره برای رضای خدا بوده و این رمزموفقیتی بود که مسئولان، نخبگان و فعالان عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید از مکتب امام بیاموزند.

خطیب جمعه کیش با تبریک سالروزانتخاب شایسته رهبرمعظم انقلاب به رهبری جمهوری اسلامی افزود: این رویداد یک انتخاب و نعمت الهی بود که هر چه پیش می رویم اهمیت این انتخاب شایسته بیش از گذشته روشن می شود.

وی تاکید کرد: این دو رهبر بزرگ انقلاب یک حقیقت با دو تجلی هستند که روش ها و شیوه های مدیریتی آن ها شباهت های اصولی و اساسی به هم دارد.

امام جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: حمایت از کالای ایران مخصوص امروز نیست بلکه سیره علما و مفاخر ایران در دوران معاصر بوده است.

وی با اشاره به طرح حمایت از البسه ایرانی که توسط شهید مدرس سه سال پیش از سقوط قاجار به مجلس ارائه شده بود تاکید کرد: براساس این طرح به مسئولان پیشنهاد شد تا از البسه تولید داخل برای کارکنان ادارات استفاده کنند که این امر نشان می دهد از قدیم الایام تا امروز بحث حمایت از کالای ایرانی مطرح بوده است.

خطیب جمعه کیش خاطر نشان کرد: حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کارگر ایرانی، کار ایرانی و اقتصاد ایران اسلامی است.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن و روزه دارجزیره کیش در مصلا برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11100
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.