• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سومین ترمینال فرودگاه کیش با استانداردهای بین المللی در مرحله جانمایی است

  • کد خبر : 11084
  • 10 خرداد 1397 - 3:22
سومین ترمینال فرودگاه کیش با استانداردهای بین المللی در مرحله جانمایی است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد: یک ترمینال خارجی مناسب با ۱۷ هزار مترمربع مساحت طراحی شده که در حال جانمایی برای شروع عملیات ساخت است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم انصاری لاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی ساخت ترمینال جدید پروازهای داخلی فرودگاه جزیره کیش گفت: پیش از این بنا بود ترمینال جدید در حال ساخت با کارکرد بین المللی و داخلی باشد که اکنون فقط به ترمینال داخلی تبدیل شده و برای ساخت ترمینال بین المللی هم طراحی مجدد در حال انجام است.

وی تأکید کرد: البته تا زمان احداث ترمینال خارجی از ظرفیت ترمینال جدید داخلی با یکسری اصلاحات برای بخش بین الملل استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: سه ماه پیش بازدیدی از ترمینال جدید فرودگاه کیش صورت گرفت که در این مکان ۷۰ نیروی متخصص و کارگر مشغول فعالیت بودند و از اول امسال کارگاه فعال تر ششده و در حدود ۳۰۰ نفر نیروی کارگر و متخصص در این طرح مشغول فعالیت هستند.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش اظهار داشت: در این مدت در حوزه معاونت عمرانی یک بازبینی از طرح ترمینال جدید فرودگاه انجام و با کمک مشاور برخی نواقص هم اصلاح گردید و اکنون ترمینال مسافری تا ۶ میلیون مسافر را می‌تواند خدمات دهد که پیش از این سه و نیم میلیون نفر پیش‌بینی شده بود.

انصاری لاری خاطرنشان کرد: این ترمینال حدود ۳ هزار چمدان را در ساعت می‌تواند در قسمت بار مدیریت و جابجا کند و به نظر با اقدامات اصلاحی یک ترمینال داخلی استاندارد و مناسبی طراحی شده که پس از بهره برداری برای مدت ها جوابگوی مسافر و بار جزیره کیش می باشد.

انصاری لاری اظهار داشت: امروز نیز ۲ سرمایه گذار بخش خصوصی برای کمک به ساخت ترمینال فرودگاه مشارکت کردند و بخشی از کار را به شکل تهاتر عهده‌دار شدند که به لحاظ تامین نقدینگی کمک خوبی برای پیشرفت طرح می باشد.

وی افزود: اگر روند ساخت به این منوال پیش برود و تجهیزات مورد تفاهم نامه تامین و با پیشرفت پروژه، نصب گردد، سال آینده حداکثر در خرداد ماه یا هفته دولت ترمینال وارد مدار و بهره برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این ترمینال تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته و به دلایل اقتصادی ، رکود ۲ ساله و برخی مسائل ، سه هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن اعتبار لازم می‌باشد.

انصاری لاری گفت: پیش از این قرار بود ترمینال جدید فرودگاه کیش با حدود ۲ هزار میلیارد ریال برای ظرفیت ۲ و نیم میلیون مسافر احداث شود که اکنون با وضعیت اصلاح شده و صرف یک هزار میلیارد ریال دیگر ، ظرفیت خدمات دهی این ترمینال به ۶ میلیون نفر ارتقا یافته است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11084
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.