• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مقررات گمرکی کالای همراه مسافر برای ورود و خروج از جزیره کیش

  • کد خبر : 10812
  • 26 اردیبهشت 1397 - 11:04
مقررات گمرکی کالای همراه مسافر برای ورود و خروج از جزیره کیش

ورود کالای همراه مسافر به جزیره کیش و خروج کالا از آن از طریق هواپیما، دارای شرایطی است که دانستن آن برای کیشوندان و گردشگران الزامی است.

مقررات کالای همراه مسافرین در ورود به کیش

۱. همراه داشتن دوربین فیلمبرداری غیرحرفه‌ای، کامپیوتر شخصی (لپ‌تاپ) و تلفن همراه جزو لوازم شخصی مسافر بوده و نیاز به ثبت گمرک ندارد.
۲. مسافرین به هنگام ورود به کیش چنانچه کالاهای خارجی به همراه دارند که نیاز به ثبت گمرک دارد (کالاهایی غیر از لوازم شخصی) قبل از ترک سالن ورودی مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا تمهیدات لازم جهت ثبت و تطبیق در برگشت معمول گردد.
۳. مسافرانی که از کشورهای خارجی وارد منطقه می‌شوند، می‌توانند به میزان ۱۶۰ دلار کالا بدون پرداخت عوارض و مازاد بر آن تا سقف ۵۰۰ دلار با پرداخت عوارض ترخیص نمایند، به شرط آن‌که کالای مذکور جنبه تجاری نداشته و از نوع کالاهای ممنوعه قانونی و شرعی نباشد.
۴. ورود حیوان از خارج از کشور تنها پس از دریافت مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی کیش و ارائه به گمرک مقدور می‌باشد.

مقررات کالای همراه مسافرین در خروج از کیش

۱. با توجه به زمانبر بودن انجام تشریفات گمرکی، لازم است مسافران مدت زمان لازم برای انجام این تشریفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در سالن ترانزیت فرودگاه حاضر شده و باعث جاماندن ایشان از پروازشان نگردد.
۲. مسافران هنگام خروج به سرزمین اصلی، علاوه بر اشیاء شخصی مستعمل خود که به شرط غیر تجاری بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است، می‌توانند برای یکبار در سال، کالای مجاز تا سقف۸۰ دلار (به‌ازای هر نفر) به شرط غیرتجاری بودن را با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی خارج نمایند. همچنین می‌توانند مازاد بر ارزش ذکر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی خارج نمایند.
۳. مسافران لازم است هرگونه کالای همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء یا جاسازی نمودن آن یا عبور کالا از مسیرهای غیرگمرکی خودداری نمائید. در غیر اینصورت قاچاق تلقی و پیگرد قانونی دارد.
۴. خروج لوازم‌خانگی بزرگ از قبیل تلویزیون، یخچال، فریزر و همچنین داروی مازاد بر مصرف شخصی توسط مسافران ممنوع می‌باشد.
۵. خروج مواد اولیه و قطعات و لوازم فنی مورد استفاده در واحدهای تولیدی توسط مسافران ممنوع می‌باشد.

خروج کالاهای زیر از کشور ممنوع می‌باشد:

۱. اشیاء عتیقه و کتب خطی، مسکوکات قدیمی، آثار اصیل فرهنگی، تابلوهای نقاشی عتیقه و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است.
۲. خاویار به میزان بیش از یک کیلوگرم به ازای هر مسافر (برای کمتر از یک کیلوگرم باید ممهور به مهر و یا پلمب شرکت شیلات باشد)
۳. فرش دستبافت بیش از ۲۰ متر مربع به ازای هر مسافر. (محدودیتی از نظر تعداد قطعات فرش در سقف متراژ ذکر شده وجود ندارد)
۴. وجه نقد بیش از پنج هزار دلار و یا معادل آن به ارزهای دیگر برای هر مسافر.
۵. وجه رایج کشور بیش از پانصد‌هزار ریال
۶. خروج زیورآلات شخصی به میزان حداکثر ۱۵۰گرم از انواع مصنوعات طلا به ازای هر مسافر مجاز می‌باشد.
۷. خروج مصنوعات و ظروف نقره به عنوان هدیه و سوغات به میزان حداکثر ۳کیلوگرم به ازای هر مسافر مجاز می‌باشد مشروط بر این‌که در زمره آثار فرهنگی و تاریخی نباشد.
تذکر: در صورتی که به تشخیص ماموران گمرک، جهت خروج کالا به سرزمین اصلی نیاز به ثبت معافیت گمرکی باشد لازم است مسافران مشمول معافیت با به‌همراه داشتن بلیط و شناسنامه یا گذرنامه (برای مسافران خارجی)، جهت خرید کارت سبز گمرکی معتبر اقدام نمایند. دفتر صدور کارت سبز در ترمینال خروجی پروازهای داخلی فرودگاه واقع شده است. قیمت خرید کارت سبز ۷۵هزار ریال می‌باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10812
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.