• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به سوریه/ پاسخ سوریه با شلیک ۶۸ راکت

  • کد خبر : 10668
  • 20 اردیبهشت 1397 - 4:51
حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به سوریه/ پاسخ سوریه با شلیک ۶۸ راکت

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه‌شب گذشته به شمال استان قنیطره سوریه حمله کرد که این حملات، علاوه بر واکنش قدرتمند پدافندی ارتش سوریه، با پاسخ سنگین موشکی به ده‌ها مرکز راهبردی این رژیم در جولان مواجه شد.

رسانه‌ها بامداد پنجشنبه از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند.

سانا گزارش داده خمپاره‌هایی از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره شلیک شده است.

منابع سوری در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین خبر داده‌اند حملات رژیم صهیونیستی به قنیطره تلفاتی برجای نگذاشته است.

به فاصله کوتاهی پس از این حمله رسانه‌های صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در بلندی‌های جولان خبر دادند.

رسانه‌های صهونیستی از جمله «هاآرتص» گزارش دادند سامانه گنبد آهنین چندین راکت که از سمت سوریه شلیک شده بود را رهگیری کرد.

«شورای منطقه‌ای جولان» با انتشار بیانیه‌ای از ساکنان جولان اشغالی خواست در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد نیروهای ایرانی بیش از ۲۰ فروند راکت از سمت سوریه به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند که برخی از آنها رهگیری شده‌اند.

خبرنگار مسائل نظامی روزنامه هاآرتص نوشت برخی از راکت‌های شلیک‌شده از سوریه از سامانه گنبد آهنین عبور کرده‌اند و باعث ایجاد «خسارت‌هایی» شده‌اند، اما تلفاتی در بر نداشته‌اند.

شبکه المیادین مراکز زیر را به عنوان اهداف حملات موشکی ذکر کرد، اما منابع دیگر هنوز آن را تأیید نکرده‌اند.

  1. مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی
  2. مقر سری مرزی از واحد جمع آوری اطلاعات تصویری ۹۹۰۰
  3. مرکز نظامی فرماندهی جنگ الکترونیک
  4. مرکز نظامی فرماندهی شنود شبکه های ارتباطاتی در غرب جولان
  5. مراکز دریافت و ارسال پیام
  6. مقر دیدبانی واحد سلاح‌های دقیق‌زن
  7. فرودگاه هلیکوپترهای نظامی
  8. مقر فرماندهی نظامی منطقه ای یگان ۸۱۰ ارتش اسرائیل
  9. مقر فرماندهی تیپ نظامی در حرمون
  10. مقر الشتوی برای واحد ویژه جنگ زمستانی «بنستیم»

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد رژیم صهیونیستی از همه خواسته اهدافی که در حملات موشکی هدف قرار گرفته‌اند مخفی نگاه داشته شود. این رژیم همچنین خواسته شمار موشک‌های شلیک‌شده بیش از ۲۰ فروند اعلام نشود.

شبکه العالم به نقل از خبرنگار خود گزارش شد شمار موشک‌های شلیک‌شده بیش از ۵۰ فروند بوده است.

به دنبال این حمله به جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی تلاش کرد آن را پاسخ دهد. خبرگزاری سانا سوریه ساعت ۰۲:۳۰ بامداد گزارش داد پدافند هوایی سوریه در حال پاسخ دادن به حمله موشکی رژیم صهیونیستی است. خبرگزاری رسمی سوریه نوشت: «پدافندهای هوایی سوریه در حال مقابله با موج جدیدی از تجاوزگری راکت‌های اسرائیلی هستند و آنها را یکی پس از دیگری ساقط کرده‌اند.»

برخی منابع مدعی شدند رژیم صهیونیستی به منطقه «الکسوه» در جنوب دمشق حمله کرده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حوادث جولان با روزنامه «هاآرتص» مصاحبه کرد و گفت: «از گزارش‌ها درباره شلیک موشک‌ به سمت اسرائیل مطلع هستیم. در صورتی که صحت داشته باشند، بر تصمیم ما برای خروج از برجام صحه می‌گذارند. ایران نیت اصلی‌‌اش را به دنیا نشان می‌داد. بگذارید شکی در این مورد وجود نداشته باشد.»

خبرنگار شبکه خبری «اسکای‌نیوز» ساعت ۰۳:۵۶ بامداد (به وقت تهران) گزارش داد بمباران دو ساعته بلندی‌های جولان متوقف شده است. شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد به ساکنان جولان گفته شده می‌توانند بدون دور شدن از پناهگاه‌ها از آنها خارج شوند.

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز به این حوادث واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند. این حمله نشان می‌دهد نمی‌توان به ایران اعتماد کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ساعت ۰۴:۳۰ بامداد گزارش دادند رژیم صهیونیستی یک فروند موشک پاتریوت در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

منابع رسانه‌ای لحظاتی بعد از آغاز موج جدید تجاوز به سوریه خبر دادند. گزارش‌ها حاکی است رژیم صهیونیستی اطراف دمشق را هدف قرار داد و پدافند ارتش سوریه نیز به مقابله با این تجاوزات پرداخته است.

یک حساب کاربری توئیتر نزدیک به منابع نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: «ظرف ۵ دقیقه گذشته، صدای ده‌ها انفجار شنیده شده در مناطق اطراف دمشق شنیده شده است. موشک‌های زمین به هوای سوریه در حال شلیک هستند.»

خبرگزاری «سانا» ساعت ۰۴:۳۵ بامداد گزارش داد پدافند هوایی سوریه در حال پاسخدهی به حملات موشکی رژیم صهیونیستی است. منابع نزدیک به معارضان سوریه از شنیده شدن چندین صدای انفجار در دمشق خبر دادند.

 شبکه خبری اسکای‌نیوز از قطع برق در دمشق در پی این حملات خبر داده و العربیه هم مدعی شده دو فرودگاه نظامی در دمشق هدف قرار گرفته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد در حال حمله به اهداف ایرانی در خاک سوریه است. منابع نزدیک به معارضین سوریه مدعی شده‌اند بیش از ۳۰ فروند موشک اسرائیلی به مناطقی در نزدیکی دمشق اصابت کرده‌اند.

شبکه خبری الحدث، ساعت ۰۵:۲۶ بامداد از شنیده شدن صدای انفجار در مناطق نزدیک جولان خبر داد.

در پی شنیده شدن انفجار در نزدیکی شهرک «متولا» در شمال فلسطین اشغالی ازساکنان این شهرک خواسته شد وارد «مناطق امن» شوند. رژیم صهیونیستی همچنین پناهگاه‌های «طبریا» و «کریات شیمونه» را نیز به روی ساکنان مناطق شمال فلسطین اشغالی باز کرد.

خبرگزاری سانا گزارش داد پدافند هوایی سوریه، ده‌ها فرورند از موشک‌های اسرائیلی را ساقط کرده است. این خبرگزاری همچنین گزارش داد جنگنده‌های اسرائیلی در حال تلاش برای هدف قرار دادن پدافندهای سوریه و راداراهای آن هستند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانای سوریه گفته است که یک رادار
سوری در حملات صهیونیست‌ها هدف قرار گرفته است. تلویزیون سوریه هم گزارش داد موشک‌های اسرائیل مقر تیپ ۱۵۰ ارتش سوریه و همچنین فرودگاه «الخلخله» در نزدیکی «السویداء» در جنوب سوریه را هدف قرار دادند. مطابق این گزارش، موشک‌های اسرائیلی شلیک شده به جنوب حمص، رهگیری و منهدم شدند.

مارکو روبیو، نماینده مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی حمایت کرد. در این بیانیه آمده است: «در حالی که رژیم ایران یکبار دیگر از خاک سوریه برای حمله به اسرائیل استفاده کرده، آمریکا در کنار متحد و همتای خود در دموکراسی ایستاده و قاطعانه از حق آن برای دفاع از مردمش حمایت می‌کند.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم در گفت‌وگو با هاآرتص گفت تمایل دارد بار دیگر  بیانیه هفته گذشته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا را یادآوری کند که بر حمایت از اسرائیل تأکید کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10668
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.