• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

توقیف یک فروند شناور حامل ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

  • کد خبر : 10636
  • 18 اردیبهشت 1397 - 17:52
توقیف یک فروند شناور حامل ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

جانشین پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک فروند شناور حامل ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانی کیش خبرداد.

به گزارش کیشوند نیوز از کیش پرس، سرهنگ علی اصغر جمالی جانشین پایگاه دریابانی جزیره کیش با اشاره به اینکه یکی از وظایف نیروی انتظامی و دریابانی کیش برقراری نظم و امنیت در حوزه دریا می باشد اظهار کرد: یک فروند شناور صیادی که حامل ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق بود توسط نیروهای هوشیار و بیدار دریابانی کیش متوقف و ۴ خدمه آن تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات اخیر نرخ ارز در کشور موجب شده است تا عده ای از سودجویان وصیاد نماها اقدام به جمع آوری سوخت های سهمیه دولتی شناورها کنند افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت  به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت های جمع آوری شده را به شناورهای خارجی می کنند.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: این افراد با استفاده از سهمیه های سوخت خود که به صورت دولتی برای هر ۱۰ روز سفر به میزان ۳ تا ۴ هزار لیتر و با قیمت ۳۰۰۰ ریال به هر لنج اختصاص می یابد خریداری می کنند سپس سوخت های خود را در یک شناور انباشته کرده و آن ها را برای عرضه به شناورهای خارجی به صورت شبانه قاچاق به مناطق مرزی منتقل و به قیمت هر لیتر ۱۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ ریال عرضه می کنند.

وی با اظهار تاسف از این حرکت ناشایست برخی از صیادان افزود: لنج توقیف شده مربوط به کیش نیست و به یکی از جزایر اطراف تعلق دارد.

جانشین دریابانی کیش با اشاره به اینکه برای تولید هر لیتر از این سوخت زحمات بسیاری کشیده شده و هزینه های بالایی پرداخت می شود تا به دست مصرف کننده رسیده و به صورت یارانه ای و سهمیه در اختیار صیادان برای صید ماهی و گذران حلال زندگی قرار می گیرد افزود: کسانی که اقدام به قاچاق سوخت کرده اند تنها صیاد نما هستند و در لنج آن ها علاوه بر اینکه فاقد هر گونه مدرک و مجوز صید و شناور هستند هیچگونه ادوات و آلات صیادی یافت نشده است.

وی تصریح کرد: این افراد با چنین عمل نادرستی ضربه سختی به پیکرده اقتصادی کشور وارد کرده و حاصل زحمات کارگران و تولید کنندگان ایرانی را به ارزانی و سادگی در اختیار شناورهای خارجی قرار می دهند.

سرهنگ جمالی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال این شناور نخستین شناور توقیف شده با سوخت قاچاق بود بیان کرد: به دلیل تحولات اندک نرخ ارز در سال های ۹۵ و ۹۶ شاهد کمترین میزان قاچاق سوخت بودیم اما با تحولات ارزی روزهای اخیربر میزان قاچاق سوخت افزوده شده است.

وی از مردم به ویژه بومیان وصیادان جزیره مرجانی درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه و فروش سوخت به صورت قاچاق نیروی انتظامی و دریابانی کیش را مطلع کرده و به سودجویان اجازه ندهند تا منابع کشورمان مورد غارت و تجاوز قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10636
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.