• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

عامل انتشار تصاویر مبتذل به بهانه تفریح و سرگرمی دستگیر شد

  • کد خبر : 10540
  • 09 اردیبهشت 1397 - 10:56
عامل انتشار تصاویر مبتذل به بهانه تفریح و سرگرمی دستگیر شد

با تلاش کارشناسان پلیس فتا کیش شخص ناشناسی که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام کرده بود و صفحه مجرمانه خود را به صورت عمومی در معرض دید دیگران قرار داده بود شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ دوم اباذر محرمی اظهار کرد: با پیدایش فضای مجازی و استفاده گوناگون و متنوع از شبکه‌های اجتماعی برخی از افراد سودجو اقدام به قراردادن تصاویر مبتذل و اشاعه فحشا و منکرات کرده و از این طریق امنیت اخلاقی اقشار آسیب پذیر جامعه را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: چندی پیش در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام رصد گردید که در آن شخصی اقدام به قراردادن تصاویر مبتذل نموده و آن را در معرض دید عموم قرار داده بود، لذا پرونده جهت شناسایی عامل گرداننده آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محرمی ادامه داد: در ادامه کارشناسان این پلیس با استفاده از روش‌های فنی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی گرداننده صفحه شده و در راستای اجرای دستور مقام محترم قضایی متهم به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از بازجویی‌های فنی صورت گرفته توسط افسران این پلیس و به دست آوردن مستندات و ادله کافی در خصوص پرونده متهم به بزه انتسابی معترف و در اعترافات خود بیان داشت، به منظور تفریح و سرگرمی و جمع آوری مخاطب در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر مبتذل نمودم.

سرهنگ محرمی خاطر نشان کرد‌: ‌صفحات غیراخلاقی فعال در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل می‌نمایند نه تنها اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته بلکه مرتکب جرم شده‌اند و گردانندگان این صفحات از نظر قانون مجرم هستند.

این مقام انتظامی خاطرنشان‌ کرد: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به منظور برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی باید به این نکته توجه داشت که در کنار مزایای آن، آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی را نیز ایجاد کرده است، متأسفانه افزایش روز افزون محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست که خانواده‌ها باید روابط بین اعضا را مستحکم تر نموده و وقت و دقت بیشتری را لحاظ نمایند.

وی در ادامه به اشاره به اینکه دوستی با افراد ناباب، انتشار محتوای مبتذل و غیر اخلاقی، از تهدیداتی است که فرزندان ما را در فضای مجازی هدف قرار داده است، گفت: غفلت والدین باعث به دام افتادن فرزندان در یکی از این دام‌ها می‌شود.

سرهنگ محرمی گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبر با افرادی که با اقدامات مجرمانه خود باعث از میان رفتن امنیت اخلاقی و گسترش محتوای ناسالم شوند، برابر مقررات و قانون برخورد خواهد کرد، همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش تماس با ما گزارش نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10540
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.