• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اطلاعیه شرکت هلی کوپتری ایران در مورد سانحه هلی کوپتر شرکت نفت

  • کد خبر : 10398
  • 29 فروردین 1397 - 17:02
اطلاعیه شرکت هلی کوپتری ایران در مورد سانحه هلی کوپتر شرکت نفت

شرکت هلی کوپتری ایران در اطلاعیه ای به تشریح جزئیات سانحه هلی کوپتر شرکت نفت فلات قاره پرداخت.

به گزارش کیشوند نیوز، شرکت هلی کوپتری ایران در این اطلاعیه آورده است ، در تاریخ ۲۸/۱/۱۳۹۷ یک فروند هلی کوپتربل ۲۱۲ ملکی شرکت هلی کوپتری ایران که در اختیار شرکت ملی نفت فلات قاره مستقر در جزیره لاوان بوده که بمنظور حمل بیمار سکته قلبی ، در ساعت ۲۰ به وقت محلی به خلبانی کاپیتان علی فتاحی و کمک خلبان سید محمود سهیلی ویک نفر پزشکیار به سمت سکوی R1، با رادیال ۲۰۰ درجه واقع در پنجاه و پنج مایلی جزیره لاوان بر اساس مقررات جاری سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز های عملیاتی شرکت اقدام به پرواز( Medevac) تخلیه بیمار نموده است.

در ساعت ۴۰ :۲۰ دقیقه به وقت محلی هلی کوپتر مذکور بر روی سکوی R1 نشسته و پس ازسوار نمودن بیمار و یکنفر همراه بیمار، سکوی R1 را به سمت جزیره کیش ترک نموده است که متأسفانه پس از گذشت کمتر از ۳ دقیقه دچار سانحه گردیده است.

شایان ذکر است خلبانان مجرب هلی کوپتر مذکور جهت انجام پرواز شب، دارای کلیه مدارک و گواهینامه های معتبر مربوطه بوده اند. در این سانحه کمک خلبان نجات یافته اما بیمار و پزشکیار جان خودرا ازدست داده اند و خلبان یکم و یک سرنشین دیگر مفقود گردیده که درحال حاضر عملیات جستجو و نجات با حضور تیم های مجرب همچنان ادامه دارد.

گفتنی است هلی کوپتر یادشده از نوع دو موتوره بل ۲۱۲ با سال ساخت۱۹۸۱ میلادی مجهز به تمامی دستگاه های ارتباطی ، هدایت و ناوبری کمک ناوبری به روز، مطابق استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری، مربوط به پرواز روی آب در شب بوده و از نظر صلاحیت پروازی وسابقه نگهداری و تعمیرات در وضعیت عاری از اشکال بوده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10398
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.