• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

نشست هم اندیشی حامیان و فعالان محیط زیست کیش برگزار شد

  • کد خبر : 10220
  • 12 فروردین 1397 - 11:59
نشست هم اندیشی حامیان و فعالان محیط زیست کیش برگزار شد

نشست هم ‌اندیشی نمایندگان حامیان و فعالان محیط‌ زیست کیش با شعار”جزیره‌ کیش شهر بدون کیسه ‌پلاستیکی “برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر محمدرضا محمدی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و جمعی از حامیان و فعالان محیط زیست کیش عصر روز شنبه ۱۱ فروردین در سالن شهید مطهری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

در این نشست که با هدف ارائه راهکارهایی برای رسیدن به شعار جزیره کیش شهر بدون کیسه پلاستیکی برپا شد، فعالان محیط زیست گزارشی از اقدامات و تجارب گذشته خود طی سالیان گذشته در جزیره کیش را ارائه دادند.

دکتر محمدی مخاطب شناسی و استفاده از تجارب گذشته در این راه را ضروری دانست و اظهار داشت: بسترهای مناسب برای تکیه بر سرمایه های اجتماعی که همان فعالان محیط زیست هستند، باید تقویت شود.

وی تشکیل کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان فعالان حوزه محیط زیست را به عنوان اولین قدم برای رسیدن به شهر بدون کیسه پلاستیکی یاد کرد و افزود: جلسات این کمیته باید بطور مستمر هر ماه باید برگزار شود و با آسیب شناسی و برنامه ریزی منسجم ، اقدام به فرهنگ سازی برای استفاده ازکیسه های پارچه ای و یا کاغذی به جای کیسه پلاستیکی کرد.

محمدی در ادامه گفت: این فرهنگ سازی باید بین صنوف مختلف از جمله هتل ها، مراکز تجاری ، بازارها ، مراکز پذیرایی و رستوران ها و همراه با آنها در بین ساکنان کیش انجام شود.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در پایان ضمن اشاره به تاکیدات دکتر انصاری لاری مبنی بر تحقق برندینگ جزیره‌کیش درکشور، افزود: باید با برنامه های دقیق ، حرفه ای و مستمر به این هدف دست یافت.

گفتنی است، موضوع مالیات سبز، چالش های پیش رو برای رسیدن به شهر بدون کیسه پلاستیکی و تدوین برنامه های عملیاتی، اعمال ضوابط قانونی ذیربط و جلب مشارکت مسئولان کیش از مباحثی بود که در این نشست توسط فعالان محیط زیست به آنها اشاره شد. / روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش،

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10220
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.