قصد داریم هر چند مدت یک بار ماشین های خاص و موجود جزیره کیش را برای مخاطبان معرفی نماییم. بدین منظور بعد از معرفی لامبورگینی هوراکان که به تازگی وارد جزیره کیش شده است، امروز با معرفی نیسان پاترول ۲۰۱۷ در خدمت شما هستیم. افراد علاقمند در این زمینه می توانند تصاویر و توضیحات کامل مربوط به ماشین های موجود در جزیره کیش را از طریق راه های ارتباطی با کیشوند نیوز، برای ما ارسال کنند و ما هم مطلب ارسالی را به اسم خودتان منتشر خواهیم کرد.
نیسان پاترول خودرویی نوستالژیک برای ایرانیهاست که در زمان نبود برندهای معتبر خارجی، به خوبی نقش یک شاسیبلند نسبتاً لوکس با امکانات مناسب را در بازار ایران بازی کرد. تولید نیسان پاترول از سال ۱۹۵۱ در کشور ژاپن آغاز شد، که باتوجه به تولید شش نسل از آن، هنوز در میان خودروهای SUV جایگاه مناسبی دارد. پاترول یکی از مدلهای کمپانی نیسان است که در کشورمان حدود ۱۶ سال توسط کارخانه پارس خودرو مونتاژ و تولید شد. پاترول خودرویی بود که علاقهمندان به آفرود و البته غالباً جوانان، در اولین گزینه خرید خودرو، آنرا انتخاب میکردند، اما با توجه به شرایط واردات و قوانینی که در این حیطه وضع شد، مدلهای جدید و بهروز شده آن فقط توانستند به مناطق آزاد کشور راه پیدا کنند که البته استقبال چندانی از نسل جدید آن در مناطق آزاد کشور نشد.
چندی پیش پاترول طی مراسمی در دوبی به خانواده پرفورمنس نیسان، یعنی نیسمو اضافه شد. این رونمایی هم زمان با معرفی بخش عملکردی نیسمو در خاورمیانه بود که پاترول الهام گرفته از ماشینهای مسابقه به همراه GT-R نیسمو و ۳۷۰Z نیسمو در این منطقه به فروش خواهند رفت. کمپانی نیسان بر این باور است که این شاسیبلند فول سایز ۸/۲ تنی میتواند با این بسته ارتقایی فروش خوبی را در منطقه شاهد باشد. در همین راستا تعدادی نیسان پاترول مجهز به کیت بدنه نیسمو به جزیره کیش راه پیدا کردند که در ابتدا قبل از ورود آنها شنیده میشد پیشرانه ۶/۵ لیتری هشت سیلندر تیونینگ شده توسط نیسمو روی خودروهای وارد شده به کیش نصب شده است که پس از ورود آنها مشاهده شد که تمامی پاترولهای آمده، مجهز به کیت بدنه و تودوزی نیسمو هستند. ما نیز برای بررسی بیشتر این تازهواردهای ژاپنی رهسپار جزیره کیش شدیم تا از نزدیک با جزئیات این پاترولها بیشتر آشنا شویم.
لازم به ذکر است تمامی پاترولهای نیسمو وارد شده به کیش از نوع Basic هستند که طی فرآیندی در دوبی کیت بدنه روی آنها نصب شده است. همچنین تودوزی خاص و چشمنوازی که داخل کابین پاترول نیسمو را متحول ساخته، فاریک کارخانه نبوده و مانند کیت بدنه در دوبی به پاترولهای بیسیک اضافه شده است. هزینه افزودن کیت بدنه و تودوزی نیسمو به پاترول در دوبی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است که همین موضوع سبب شده قیمت تمام شده پاترول مجهز به کیت بدنه نیسمو در جزیره کیش، مبلغی حدود ۲۱۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان باشد.
نیسان پاترول ۲۰۱۷ مجهز به کیت بدنه نیسمو از یک پیشرانه چهار لیتری شش سیلندر با توان تولیدی ۲۷۵ اسببخار و حداکثر گشتاور ۳۹۵ نیوتون متر بهره میگیرد. شاید اگر پیشرانه نیسان پاترولهای ۲۰۱۷ وارد شده به جزیره نیز با تیونینگ نیسمو همراه بود، از جذابیت بیشتری برخوردار بودند. کیت بدنه نصب شده روی پاترول، چهرهای خشن و عضلانیتر از قبل را برای آن پدید آورده است که موجب شده هنگام تردد در خیابان، توجه همگان را به خود جلب کند. سپرهای بلند و رکاب جانبی موجب شده تا ارتفاع کلی پاترول نسبت به زمین کاهش پیدا کند، همچنین لیپ زیر سپر نصب شده در قسمت جلو که با نوار قرمز رنگ به خوبی نمایان است، چهرهای تهاجمی از نیسان پاترول را نمایش میگذارد. ترکیب رنگ قرمز و مشکی با رنگ سفید بدنه تمایز چشمنوازی را به ارمغان آورده است.
در فضای داخلی کابین پاترول ۲۰۱۷ شاهد فضایی کاملاً لوکس، برعکس طراحی نسبتاً ساده خارجی خودرو هستیم که در آن از قطعات چوبی و فلزی برای تزیین استفاده شده و برای استفاده بهینه سرنشینان از این خودرو به صندلیهای جلو دارای گرمکن، ۱۳ بلندگوی سیستم صوتی Bose و به یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگری ۸ اینچی مجهز شده است. به طور کلی سه تیپ مختلف از این خودرو در دسترس خواهد بود که نسخه فول آپشن آن یعنی پلاتین، با صندلیهای مجهز به گرمکن و سردکن، صندلیهای ردیف دوم مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، روکشهای چرمی و دو صفحه نمایشگر ۷ اینچی نصب شده در پشت صندلیهای جلویی عرضه خواهد شد.
منبع: دنیای خودرو
نویسنده : آریا محسنی